نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 16:22

برخورد قاطع با عوامل مسمومیت دانش آموزان

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه واقعیت ماجرای مسمومیت دانش آموزان باید اطلاع رسانی شود بر برخورد قاطع با عوامل این اتفاق تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: همه آحاد جامعه باید با کمک به یکدیگر تلاش کنند تا جامعه‌ای بر اساس تقوا و ایمان ساخته شود.

وی با اشاره به فرارسیدن نیمه شعبان افزود: همه مسلمانان و منتظران واقعی ظهور نمی‌توانند نسبت به سرنوشت یکدیگر بی تفاوت باشند و این از خصوصیات یک فرد منتظر است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: فرد منتظر هرگز نسبت به سرنوشت انسان‌های دیگر بی تفاوت نیست و مخصوصاً اگر در جامعه اسلامی مسئولیتی بر گردن دارد باید بیش از دیگران دغدغه داشته و تلاش کند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جوان تاکید کرد: حضرت علی اکبر (ع) الگویی بزرگ، راهنما و اسوه برای جوانان بود و جوانان جامعه ما نیز باید از این اسوه بزرگ که از نظر ظاهر، اخلاق انسانی و اخلاق والا و همچنین از نظر علم، دانش، بیان و منطق شبیه‌ترین آدم‌ها به رسول اکرم (ص) بود الگو بگیرند.

آیت الله عابدینی جوانی را دوران صداقت و جوانمردی دانست و بیان کرد: هرکسی روحیه صداقت و جوانمردی را در خود حفظ کرد با هر سنی جوان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد و همچنین روز احسان و نیکوکاری عنوان کرد: کمک‌های ما باید اثرگذار و بیشتر با هدف توانمندسازی مددجویان و نیازمندان جامعه باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اخلال در بازار ارز تاکید کرد: کنند کسانی که نمی‌خواهند اقتصاد در کشور به ثبات برسد به دنبال سودجویی با دلار و ارز و بی ثبات سازی اقتصادی هستند و باید این افراد شناسایی شده و با انها برخورد جدی صورت بگیرد.

وی گفت: سنت قرض‌الحسنه برکات زیادی دارد که خداوند آن را در مقابل ربا قرار داده و در صورت که جامعه به سمت قرض‌الحسنه حرکت کند بدون شک بخش عمده‌ای از نیازهای اقتصادی جامعه را به درستی رفع خواهد کرد.

آیت الله عابدینی با بیان اینکه مسئولان واقعیت ماجرای مسمومیت دانش‌آموزان را اطلاع‌رسانی کنند، اظهار کرد: مسئولان باید با اطلاع رسانی صحیح به جامعه بیان کنند که چه کسانی به ایجاد ناامنی در جامعه دامن می‌زنند.

وی در پایان یادآور شد: برخورد قاطع با عوامل این خرابکاری باید در دستور کار مسئولان نظام قرار بگیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070225

مهمترین اخبار ایران و جهان: