نیوز سیتی!
11 اسفند 1401 - 22:01

دیدار دبیرکل سازمان ملل با رئیس اقلیم کردستان عراق

«آنتونیو گوترش» در ادامه سفر به عراق با «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان در اربیل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری شفق نیوز، «نچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق و «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد در اربیل با هم دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات سیاسی عراق و اقلیم کردستان، روابط اربیل و بغداد و مذاکرات طرفین برای حل مشکلات، برنامه‌های دولت عراق و اوضاع سنجار بحث و تبادل نظر کردند.

بر اساس بیانیه ریاست اقلیم کردستان، بارزانی در این دیدار گزارشی درباره مبانی و توافقات موجود برای تشکیل دولت فدرال عراق و برنامه کاری آن ارائه و به فراهم بودن شرایط مثبت بین اربیل و بغداد برای رفع مشکلات اشاره کرد و افزود که انتظار می‌رود نخست وزیر عراق در اجرای برنامه اقدام دولت جدی باشد.

بارزانی همچنین از نقش مثبت سازمان ملل در عراق و اقلیم کردستان قدردانی کرد.

بر اساس این بیانیه، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به نوبه خود از مذاکرات اربیل و بغداد ابراز خرسندی و بر حمایت سازمان ملل از تلاش‌ها برای حل مشکلات بین دو طرف تأکید کرد.

بیانیه اقلیم کردستان می‌افزاید که بارزانی و گوترش در مورد ضرورت و اهمیت اجرای توافقنامه بین دولت فدرال و حکومت اربیل در خصوص عادی سازی اوضاع در سنجار توافق داشتند تا و راه را برای بازگشت آوارگان ایزدی به مناطق خود و بازسازی آن فراهم کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1068925

مهمترین اخبار ایران و جهان: