نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 20:30

انتظار حقیقی رنگ زندگی انسان منتظر را متفاوت می کند

قم- استاد حوزه و دانشگاه گفت: انتظار حقیقی به ظهور موعود رنگ زندگی انسان منتظر را متفاوت می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عصر جمعه در مراسم مسجد مقدس جمکران با اشاره به ضرورت توجه به مسئله فرج امام عصر (عج) گفت: انسان باید به قدری امیدوار باشد که هر شب احتمال فرج بدهد؛ بر اساس روایات امر فرج در یک شب محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه اساس انتظار، حقیقتی است که رنگ زندگی انسان منتظر را متفاوت می‌کند، خاطرنشان کرد: انسان منتظر ظهور، همیشه نسبت به وضعی که در آن قرار دارد معترض بوده چرا که قرار بر سکون و آرامش ندارد و راضی به چنین وضعی نیست چرا که منتظر و متوقع یک وضع مطلوب است.

استاد حوزه و دانشگاه رکن دیگر انتظار تحقق وضع موعود عنوان کرد و گفت: انسانی که وضع موجود را دیده و نسبت به وضع مطلوب امید دارد باید از وضع موجود به سمت وضع مطلوب حرکت کند.

وی با بیان اینکه امام عصر (عج) با وجود غیبت، در جهان فعال هستند و به امور شیعیان رسیدگی می‌کنند، تاکید کرد: اگر انسان در زندگی به این امیدوار باشد که امام رئوف، رحیم و حی دست اندرکار زندگی اوست آیا امکان یاس برای چنین انسانی وجود دارد؟

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه دوران غیبت دوران دوری امام نیست بلکه دوران نزدیک تر شدن به امام عصر (عج) است، اظهار کرد: دوران غیبت ویژه کمال و رشد انسان است.

وی با بیان اینکه انسان در سختی‌ها به رشد خود می‌رسد گفت: نقشه راهی که مهدویت و انتظار برای انسان‌ها ایجاد کرده امید به ظهور است و هیچ مسئله‌ای مانع آن نیست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1070469

مهمترین اخبار ایران و جهان: