نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 10:48

پدر شهیدان عبدالرحیم و قدرت‌الله گلستانی آسمانی شد/ روایت دیدار با رهبر حکیم انقلاب

حاج جواد گلستانی، پدر شهیدان عبدالرحیم و قدرت‌الله گلستانی که رهبر معظم انقلاب در سال 89 به منزل وی رفته بودند، آسمانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حاج جواد گلستانی پدر شهیدان عبدالرحیم و قدرت‌الله گلستانی آسمانی شد و به ارواح مطهر شهدایش پیوست. پیکر مطهر این پدر فداکار و ایثارگر امروز از خیابان امامزاده ابراهیم(ع) قم تشییع و در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع)  به خاک سپرده می شود.

این پدر ایثارگر طی سال‌های 1363 و 1367  دو فرزندش را  تقدیم راه اسلام کرد و نزدیک به 40 سال بر داغ فراق آنان صبر نمود.

سرکشی خاطره‌انگیز رهبر انقلاب به منزل شهییدان گلستانی

29 مهر سال 1389 بود که رهبر معظم  انقلاب در سفرشان به قم در شب جمعه به دیدار سه خانواده معظم شهیدان حقانی، یزدی و گلستانی رفتند.

مادر صبور و مومنه شهیدان گلستانی آرام به سینه‌اش می‌زد و می‌گفت: «ای خدا به مراد دلم رسیدم. خوش آمدید. خانه‌مان را روشن کردید.»

رهبر معظم گفتند: «خدا شهدای شما را با پیامبر اکرم(ص) محشور کند.» ایشان از والدین شهدا درباره سن و سال دو شهید پرسیدند، و از نحوه و زمان شهادت.

پدر شهید از نحوه شهادت پسر بزرگتر گفت که ترکش خمپاره به پهلویش خورده و اسیرشده بود. همراه دیگر اسرا با کامیونی تا کرکوک منتقل شان کردند در حالی که به اسرا آب نداده‌ بودند و وقتی به کرکوک رسیده اند، پسرش شهید شده بود، همه اینها را از قول یکی دیگر از اسرا تعریف کرد.

پسرش را همانجا دفن کرده‌اند و صلیب سرخ هم شهادتش را تأیید کرده است. 18 سال منتظر ماندند تا بالاخره پیکر مطهر را بعد از سرنگونی صدام بازگرداندند. پدر به گریه افتاد که پسرم مثل یاران امام حسین (ع) تشنه شهید شد.

در این دیدار پدر ادامه می‌دهد: پسر دوم 13 ساله بود و شهید زین‌الدین موافق رفتنش به جبهه نبود. به پسر دومم گفتم، بمان مواظب خواهرهایت باش. جوابم داد: «یک تیر هم یک تیر است» و دیگر خودمان به آقای زین‌الدین گفتیم ببردش. 13 ساله بود رفت، 16 ساله بود شهید شد. روز گذشته پدر شهید عبدالرحیم و قدرت الله گلستانی هم آسمانی شد.

شهید عبدالرحیم گلستانی در خرداد سال 1345 متولد شد. وی در سن 18 سالگی در 25 اسفند سال 1363 عملیات بدر جزیره مجنون به شهادت رسید.

شهید قدرت‌الله گلستانی در آبان سال 1350 متولد شد. وی در سن 13 سالگی عازم جبهه ها شد و در سن 16 سالگی در فروردین 1367 عملیات والفجر 10 بر اثر اصابت ترکش به مقام شهادت نایل آمد.

پایان پیام/78032

منبع: فارس
شناسه خبر: 1037425

مهمترین اخبار ایران و جهان: