نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 17:50

آماده‌باش بیش از 8 هزار همیار پلیس اصفهان در طرح نوروزی

رئیس پلیس راهور استان اصفهان از آماده‌باش بیش از 8 هزار و 500 همیار پلیس به منظور پیشگیری از تخلفات رانندگی در سفرهای نوروزی 1402 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا محمدی رئیس پلیس راهور استان اصفهان در همایش همیاران پلیس که در شهرستان لنجان برگزار شد ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت ولی عصر(عج) اظهار داشت: بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ همیار پلیس در سطح کل استان داریم که کارت همیار پلیس دارند و به صورت فعال با مجموعه پلیس راهور استان اصفهان همکاری می‌کنند.

وی از آماده‌باش همیاران پلیس استان اصفهان به منظور پیشگیری از تخلفات رانندگی در سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد: اگر همیاران پلیس داخل خودرو بودند و دیدند راننده با حالت خستگی و خواب‌آلودگی رانندگی می‌کند یا از تلفن همراه در حین رانندگی صحبت می‌کند از جانب پلیس مأموریت دارند که به او تذکر دهند.

محمدی با بیان اینکه خوردن و آشامیدن و سیگار کشیدن در حین رانندگی ممنوع است و باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود، خطاب به همیاران پلیس گفت: شما چه در خودروی خودتان و چه خودروهای دیگر این موضوع را دیدید از جانب پلیس ماموریت دارید که به راننده متخلف تذکر دهید.

 

کارت همیار پلیس، معتبر و شناخته شده است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان کارت همیار پلیس را یک کارت معتبر و شناخته شده برای همه افسران پلیس در کشور عنوان کرد و افزود: از همیاران پلیس می‌خواهم که کارت همیار پلیس را همیشه به ویژه در مسافرت‌های نوروزی همراه خود داشته باشند و هر جا که یک افسر پلیس را دیدند این کارت را به او نشان دهند و مطمئن باشند که اگر تخلف رانندگان را به پلیس گزارش کنند مأموران پلیس براساس گزارش آن‌ها رانندگان متخلف را جریمه می‌کنند.

 

سالیانه ۱۷ هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند

وی ادامه داد: هر سال چیزی حدود ۱۷ هزار نفر جان خود را در تصادفات از دست می‌دهند و چیزی حدود ۳۰۰ هزار نفر هم در تصادفات مجروح و مصدوم می‌شوند که خیلی از این افراد دچار قطع نخاع شده و دیگر نمی‌توانند به زندگی عادی خود برگردند و مسبب همه این مسائل تخلفات رانندگی هستند.

محمدی تصریح کرد: تنها راه جلوگیری از تصادف رعایت قانون توسط رانندگان است و اگر راننده قانون را رعایت نکنند تصادف رخ می‌دهد که اگر تصادف از نوع فوتی و جرحی باشد جبران صدمات وارده بسیار سخت و بعضاً غیرممکن است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه معلمان خیلی می‌توانند در رفتار دانش‌آموزان تاثیرگذار باشند، گفت: خواهش من از معلمان این است که سر کلاس در خصوص مسائل ترافیکی و تخلفات رانندگی، بایدها و نبایدهای رانندگی و رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی با دانش‌آموزان خود صحبت کنند و از الان ذهن آن‌ها را آماده کنند تا نسل آینده نسلی قانون‌مدار شده و با فرهنگ‌سازی رعایت قوانین بتوانیم به میزان زیادی از وقوع تصادفات جلوگیری کنیم.

 

علاقه یک دانش‌آموز دختر برای پلیس شدن

وی در پاسخ به سوال یکی از دانش آموزان دختر که گفته بود دوست دارد یک پلیس بشود، عنوان کرد: دختر خانم‌ها هم می‌توانند پلیس شوند و هیچ مانعی برای پلیس شدن خانم‌ها وجود ندارد و در حال حاضر افسران حرفه‌ای و توانمندی از قشر خانم‌ها داریم که دوشادوش آقایان پلیس به امنیت جامعه کمک می‌کنند.

محمدی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه تربیت پلیس یک دانشکده به نام کوثر داریم که از بین دختر خانم‌ها دانشجو پذیرش می‌کند و این خانم‌ها بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی به یک افسر پلیس حرفه‌ای تبدیل می‌شوند و حتی به درجه سرهنگی نائل می‌آیند و می‌توانند افسر راهنمایی و رانندگی و یا کارشناس تصادفات شده و صحنه تصادفات را بررسی کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1079725

مهمترین اخبار ایران و جهان: