نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 19:18

ارائه ۵۰ ایده فناورانه در حوزه صنعت

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: اولین رویداد فناوری با اولویت بخش صنعت و ارائه ۵۰ ایده و راهکار جدید در این بخش در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف عباس‌پور عصر پنجشنبه در جریان برگزاری اولین رویداد فناورانه بخش صنعت در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: در این رویداد ۱۲۰ شرکت‌کننده ایده‌های نو، خلاقانه و فناورانه خود را با محوریت بخش صنعت و تولید به نمایش گذاشتند تا از بین آنها تیم‌ها و نفرات برتر معرفی شوند.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در مدت ۲ روز سعی کردند تا رقابت سالمی را انجام دهند که عمده طرح‌ها و پروژه‌های ارائه شده نیز در حوزه الکترونیکی، رباتیک، فناوری‌های جدید در صنعت خودرو و صنایع دانش‌بنیان بوده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: ما سعی کردیم با همکاری واحدهای صنعتی و ارتباط مؤثری که با دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، از ظرفیت‌های به وجود آمده، استفاده کنیم تا جذب سرمایه‌گذاران برای طرح‌های نوآورانه و خلاقانه را شاهد باشیم.

عباس‌پور افزود: در کنار بهره‌گیری از توان ۵۰ ایده نوآورانه در این بخش و همراهی ۴۵ تیم تخصصی در این حوزه، سعی شد تا در پایان این رویداد چهار تفاهمنامه نیز بین دانشگاه و مراکز علمی و صنعتی به امضا برسد تا ما شرایط متفاوتی را در ارائه خدمات نوین و فناورانه در این بخش شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سعی ما بر این است تا بر اساس راهبردهای دولت مردمی در تحقق اهداف نظام علمی، فناوری و نوآوری به ویژه تقویت پارک‌ها و مراکز رشد حرکت‌های مؤثری را انجام داده و بستر حمایت از کارآفرینان، صنعتگران و فعالان این عرصه را به وجود آوریم.

عباس‌پور اضافه کرد: در سالی که مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» است، سعی ما بر این است تا همچنان طرح‌های مؤثر در این بخش مورد حمایت قرار گرفته و از طریق صندوق شکوفایی و نوآوری این طرح‌ها مورد پشتیبانی مالی نیز قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این رویداد از تیم‌ها و نفرات برتر اولین رویداد فناورانه در بخش صنعت با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1040925

مهمترین اخبار ایران و جهان: