نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 00:06

تا بازگشت کامل آرامش به مردم خوی قرارگاه ملی جهادگران در کنار مردم است

فرمانده بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده‌ی خوی گفت: بحث پخت غذا و تامین امنیت در مناطق زلزله‌زده‌ی خوی از جمله خدمت رسانی‌های بسیج سازندگی و گروه های جهادی است و قرارگاه ملی جهادگران در خوی تا بازگشت آرامش به مردم در کنار مردم خواهند بود.

علی حیرانی مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در خصوص آخرین وضعیت خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده‌ی خوی اظهار داشت: بسیج سازندگی با عبور از مرحله‌ی امداد‌رسانی اکنون در مرحله‌ی آواربرداری قرار دارد.

حیرانی با اشاره به این که روزانه ۱۵۰ نفر از نیروهای این نهاد در سطح شهرستان خوی مستقر هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، گروه‌های جهادی حاضر در منطقه با تخلیه لوازم منزل و ساختمانی، در حال آماده‌سازی این مناطق تخریب شده به منظور ورود به مرحله‌ی آواربرداری هستند.

وی افزود: در حال حاضر در سه روستای قوروق، امام کندی، شیرین کندی با استفاده از ماشین آلات سنگین گروه ۵۳ مهندس رزم نیروی زمینی سپاه و با همکاری موسسه‌ی امین، موسسه‌ی عمران و اجتماعی بسیج و خود بسیج سازندگی در حال آواربرداری هستیم.

مسوول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان هفته شاهد اتمام آواربرداری سه روستای مذکور خواهیم بود و وارد فازهای بعدی برای روستاهای بعدی خواهیم شد.

حیرانی بیان کرد: علاوه بر روستاهای ذکر شده گروه‌های جهادی بنا به درخواست دهیاری‌ها و شوراهای روستای به روستاها در مناطقی که آواربرداری صورت گرفته اعزام شدند، تا با خارج کردن مصالح ساختمانی سالم، در مرحله‌ی باز سازی از این مصالح استفاده کنند.

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: گروه های جهادی همیشه در صحنه روزانه با پخت ۴۰۰۰ الی ۵۰۰۰ پرس غذای گرم در حال خدمت رسانی به کمپ ها می‌باشند.

حیرانی گفت: در بحث امنیت در ۴۵ کمپ حاضر گروه‌های جهادی در کنار نیروهای رسمی در حال تامین امینت کمپ ها به صورت شبانه روزی مشغول به فعالیت می‌باشند.

وی با اشاره به اینکه تا بازگشت کامل آرامش به شهرستان‌ خوی، بسیج سازندگی در کنار مردم است، خاطر نشان کرد:از دهم اسفند قرارگاه ملی جهادگران در خوی فعال خواهد شد که با نقش آفرینی کلیه‌ی گروه های جهادی استان در مباحث تخصصی و غیر تخصصی و ماشین الات سنگین سایر استان‌ها همراه خواهد بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057369

مهمترین اخبار ایران و جهان: