نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 11:16

برگزاری ۳۵ جشن مردمی همزمان با نیمه شعبان در شهرستان بهار

همدان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار از برگزاری بیش از ۳۵ مراسم جشن مردمی در مساجد، هیئات مذهبی و اماکن ورزشی فرهنگی شهرستان در نیمه شعبان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج) گفت: در راستای توسعه تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در ایام و مناسبت‌های ملی و مذهبی، تعداد ۵۵ نفر از روحانیون مستقر، بومی و طرح هجرت در مراسمات اعیاد شعبانیه به خصوص میلاد حضرت مهدی (ع) و حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان سخنرانی خواهند داشت.

وی عنوان کرد: «روحانیون طرح هجرت و مستقر، امامان محله، بانوان مبلغه و حوزوی» با حضور در مساجد و اماکن محل برگزاری مراسم و برنامه‌های اعیاد شعبانیه، به سخنرانی در خصوص موضوعات مختلف اعم از اهمیت و فضائل ماه شعبان، مهدویت و انتظار، تبیین ولایت مداری و نیز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان پرداخته و ضمن تشریح و تبیین مسائل دینی و فرهنگی به پاسخگویی سوالات مخاطبین می‌پردازند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار با تاکید بر ضرورت ترویج جهاد تبیین در جامعه، خاطرنشان کرد: تبیین و روشنگری برای نسل جوان از اولویت‌های فعالیت روحانیون در جلسات تبلیغی به شمار می‌رود.

ایشان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین و آگاه‌سازی مردم از دستاوردهای انقلاب و نیز ارزش‌های دینی، این امر را یکی از وظایف مهم روحانیون و فعالان فرهنگی عنوان کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بهار افزود: با توجه به اینکه برنامه‌های اعیاد شعبانیه به صورت مردمی برگزار می‌شود، خیرین و فعالان فرهنگی نقش مؤثری دارند ولی از مهمترین برنامه‌های شهرستان می‌توان به برنامه جشن پویش مردمی غدیر تا ظهور، ایستگاه صلواتی دو کیلومتری با بیش از بیست غرفه پذیرایی و ارائه خدمات فرهنگی، جشن در مساجد لالجین، صالح‌آباد و مهاجران و روستاهای دارای روحانی و بزرگ و همایش قرارگاه فرهنگی بشری اشاره کرد.

وی اضافه کرد: کمک به مستمندان توسط مساجد و هیئات مذهبی، برگزاری مسابقات، تولید محتوا جهت فضای مجازی و انتشار آن، پویش دعا و توسل به امام زمان (عج) به نیت تعجیل در فرج و شفای بیماران نیز از برنامه‌های دیگری است، که اجرا خواهد شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1073669

مهمترین اخبار ایران و جهان: