نیوز سیتی!
13 اسفند 1401 - 18:58

خط ویژه| شراکت جریان خاص با رسانه‌های دشمن در پروژه «رعب افکنی و تفرقه»/ تأمین آب مردم بوشهر به مذاق جریان غربگرا خوش نیامد

کارشناسان معتقدند این پروژه ضدایرانی و ضدانسانی، در حقیقت انتقام دشمن از زنان و دختران کشورمان است. انتقام از عدم همراهی قاطبه زنان و دختران ایران با پروژه آشوب که در نهایت به شکست آن منجر شد.

فارس پلاس؛ خط ویژه - خط ویژه، رصدی است روزانه از لابه‌لای روزنامه‌های داخلی و عملیات رسانه‌ای پایگاه‌های خبری رسانه‌های ضد انقلاب، در این رصد  برآنیم که بتوانیم خطوط مشترک میان بعضی از رسانه‌های داخلی و ضد انقلاب را بررسی و تحلیل کنیم.

*******

شراکت اصلاح طلبان با رسانه های دشمن در پروژه «رعب افکنی و تفرقه»

یکی از دستورالعمل های ثابت دشمن در عملیات روانی علیه مردم ایران، ایجاد التهاب و القای فضای ناامن و رعب افکنی در جامعه و در نهایت ایجاد دوقطبی است. اگر فقط ۶ ماه اخیر را در نظر بگیریم، دشمن در چند مقطع به ایجاد التهاب و رعب افکنی و دوقطبی سازی در جامعه اقدام کرد. ماجرای فوت مهسا امینی و التهابات بازار ارز، ۲ نمونه بارز در این خصوص است.

و اما اکنون دشمن در ذیل عملیات روانی علیه مردم ایران، بر پروژه «مسمویت دختران دانش آموز» تمرکز کرده است. رسانه های معاند از جمله بی بی سی فارسی، اینترنشنال، صدای آمریکا، رادیو فردا و...به عنوان بازوهای این عملیات روانی ضمن ایجاد رعب و وحشت، تلاش دارند تا با انتساب مسمومیت دختران به حاکمیت و اقشار مذهبی، تا حد امکان به فضای دوقطبی دامن بزنند.

 

رسانه های معاند مدعی هستند که حاکمیت در پی انتقام از دختران و زنان به دلیل اعتراضات در ماه های گذشته است. یکی دیگر از ادعاهای این رسانه ها این است که اقشار مذهبی به دلیل مخالفت با تحصیل دختران، در پروژه مسمومیت دختران دانش آموز سهیم هستند.

متاسفانه برخی فعالین و رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در داخل با این پروژه مخرب و ضدایرانی سهیم شده اند. این طیف صراحتا حاکمیت را مقصر و حتی مسبب مسمومیت دانش آموزان معرفی کرده و اقشار مذهبی را نیز متهم می کنند. در این میان، این برخی رسانه های اصلاح طلب پا به پای رسانه های معاند در رعب افکنی در جامعه پیش می روند.

کارشناسان معتقدند که این پروژه ضدایرانی و ضدانسانی، در حقیقت انتقام دشمن از زنان و دختران کشورمان است. انتقام از عدم همراهی قاطبه زنان و دختران ایران با پروژه آشوب که در نهایت به شکست آن منجر شد.

 

درخصوص شراکت اصلاح طلبان با دشمن در پروژه مسمومیت دختران دانش آموز، به یک نمونه اشاره می کنیم. وب سایت صدای آمریکا- رسانه کاخ سفید- در مطلبی با عنوان «مسمومیت از طریق گازهای ترکیبی، تازه‌ترین گمانه‌زنی یک روزنامه از مسمومیت‌ دانش‌آموزان» نوشت:«روزنامه «هم‌میهن» با استناد به نظرات «متخصصان اورژانس، پزشکان و پرستاران» در ارتباط با موضوع مسمومیت‌ زنجیره‌ای دانش‌آموزان مدارس مختلف کشور، نوشته است: آنها می‌گویند «عامل مسمومیت» احتمالا «گازهای ترکیبی» بوده است. این رسانه در ارتباط با مسمومیت دانش‌آموران که کاربران شبکه‌های اجتماعی از آن با عنوان «حمله شیمیایی به مدارس» نیز نام می‌برند، خبر داده است که از هفته گذشته «تیم ویژه‌ای از متخصصان سم‌شناس، پزشکی قانونی، نورولوژیست و شیمیست» به دستور وزارت کشور جمهوری اسلامی تشکیل شده است.»

صدای آمریکا در ادامه نوشت:«روند مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه کشور که از سه ماه قبل و به مرکزیت شهر قم آغاز شده است در میانه اسفندماه با گسترش به تعداد زیادی از شهرهای ایران، به دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی هم سرایت کرده است.با گسترش و ادامه این مسمومیت‌ها دانش‌آموزان و دانشجویان در ایران، مردم انگشت اتهام را به سمت حاکمیت نشانه می‌روند، اما مقامات حکومت می‌گویند کار، کار «دشمن» است.»

تأمین آب مردم بوشهر به مذاق جریان غربگرا خوش نیامد؟!

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کردند: «اینجانب همواره از امید کاذب و فریبنده‌ دوری جسته‌ام، امّا خود و همه را از نومیدی بیجا و ترس کاذب نیز برحذر داشته‌‌ام و برحذر میدارم. در طول این چهل سال -و اکنون مانند همیشه- سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن و فعّال‌ترین برنامه‌های آن، مأیوس‌سازی مردم و حتّی مسئولان و مدیران ما از آینده است. خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه‌ نشان دادن واقعیّتها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسّنات بزرگ، برنامه‌‌ی همیشگی هزاران رسانه‌ی صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملّت ایران است؛ و البتّه دنباله‌های آنان در داخل کشور نیز قابل مشاهده‌اند که با استفاده از آزادی‌ها در خدمت دشمن حرکت میکنند.»

 

یکی از دستورالعمل های ثابت دشمن، سانسور اخبار خوب و خبرهای مثبت و امیدوارکننده است. جدیدترین نمونه آن، اخبار مرتبط با سفر اخیر رئیس جمهور به بوشهر است. سفر هیات دولت به استان بوشهر در آستانه سال جدید، آورده‌های زیادی داشت؛ از آن جمله افتتاح و بهره‌برداری از پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی و پروژه آب‌شیرین‌کن.  با بهره‌برداری از این فاز روزانه ۵۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین، ۴۰۰ تن گوگرد، ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی و سالانه یک میلیون تن اتان و یک میلیون تن LPG جهت خوراک واحدهای پتروشیمی تولید می‌شود.  طراحی و مهندسی‌، نصب و اجرا و راه‌اندازی فاز ۱۴  پالایشگاه پارس جنوبی  ۱۰۰ درصد ایرانی و با محوریت شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط سخت تحریمی اجرایی شده است.

علاوه بر این، پایان جیره‌بندی آب در استان بوشهر ، یکی از خبرهای خوب در این سفر بوده است. با افتتاح دو پروژه آب شیرین کن، آب ۵۰ درصد مردم بوشهر تأمین شده است. کاملا طبیعی است که رسانه های معاند این اخبار مثبت و امیدوارکننده را سانسور کنند. اما نکته قابل تأمل اینجاست که این اخبار به صورت کاملا هماهنگ توسط رسانه های منتسب به جریان اصلاح طلب در داخل نیز سانسور شده است.

اینکه دشمن از تأمین آب مردم بوشهر ناراحت است، اصلا عجیب نیست. سوال اینجاست که چرا جریان اصلاح طلب و طیف غربگرا از این خبر خوب و امیدآفرین ناراحت بوده و آن را سانسور کرده است؟

پایان پیام/./ ت 1523

منبع: فارس
شناسه خبر: 1072869

مهمترین اخبار ایران و جهان: