نیوز سیتی!
21 بهمن 1401 - 13:28

۴۹۵۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامداران پرداخت شد

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس گفت: 4 هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامداران مربوط به سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی پرداخت شد.

محمد حسین رزاق منش در گفت گو با خبرنگار فارس ضمن تبریک دهه مبارک فجر به تمام تامین کنندگان امنیت غذایی کشور و اشاره به نقش بانک کشاورزی در تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی ، ارائه تسهیلات به متقاضیان زیربخش های مختلف کشاورزی و بازرگانی را از ابتدای سال جاری تا پایان دیماه را ۸۶ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال خواند و اظهار داشت: این میزان تسهیلات به ۶۵ هزار و ۶۲۹ نفر از متقاضیان پرداخت شده و با عنایت به رسالت بانک کشاورزی بیش از ۹۰ درصد از تسهیلات موصوف در زیربخش کشاورزی بوده است.

پرداخت ۳۴۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی

وی افزود: تا پایان دیماه بیش از ۳۴۱ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به متقاضیان پرداخت شده که در واقع با پرداخت این میزان تسهیلات، ۳۵ دستگاه انواع ماشین آلات بخش کشاورزی همچون تراکتور، کمباین و دنباله بندها به بخش مکانیزاسیون کشاورزی استان اضافه شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس ادامه داد: همچنین شعب بانک کشاورزی استان فارس در طی این مدت، ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را به ۵۵ نفر از متقاضیان پرداخت نموده است.

رزاق منش اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی استان فارس در حوزه تسهیلات امر ازدواج جوانان دو هزار و ۵۸۳ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به یک هزار و ۸۵۰ نفر از متقاضیان پرداخت نمود.

وی با بیان این که در حوزه کشت گلخانه‌ای با هدف توسعه این نوع کشت در جهت تولید محصولات کشاورزی در این مدت بیش از دو هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده افزود: پرداخت تسهیلات در زمینه کشت گلخانه‌ای استان، منجر به احداث و بهره برداری از ۶۶ طرح به مساحت بیش از ۴۷.۵ هکتار در استان فارس شده است.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس بیان داشت: طی این مدت دو هزار و ۳۶ میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به ۴۶۹ نفر از متقاضیان و در بخش باغداری ۶ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به تعداد ۵ هزار ۷۸۴ نفر از متقاضیان باغدار و ۲۳ هزار ۵۷۸ میلیارد ریال تسهیلات دامداری به ۲۵ هزار و ۷۸۱ نفر از متقاضیان پرداخت نمود.

* پرداخت ۲ هزار ۶۸۵ میلیارد تسهیلات اشتغال زایی طی ۱۰ ماه اخیر

رزاق منش همچنین پرداخت ۲ هزار ۶۸۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی طی ۱۰ ماه اخیر اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به سه هزار و ۲۹۴ نفر متقاضی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی پرداخت شد.

وی ابراز داشت: ۹ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال تسهیلات زراعت نیز به ۶ هزار و ۵۵۸ نفر از متقاضیان این زیربخش کشاورزی پرداخت شد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی در همین مدت به اشخاص حقیقی و حقوقی را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و گفت: این میزان تسهیلات به ۸۲۹ نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

رزاق منش خاطرنشان کرد: از آغاز فصل خرید گندم تا کنون ، بیش از ۴۹۵ هزار و ۸۰۴ تن گندم از ۳۶ هزار و ۶۲۳ کشاورز فارس با ارزشی حدود۵۶ هزار و ۷۰۶ میلیارد ریال خریداری که صد در صد بهای آن در شعب بانک کشاورزی به حساب گندمکاران واریز شده است.

وی همچنین از پرداخت بیش ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال جهت تهیه و تولید بذر گواهی شده به ۲۰ شرکت تولید بذر که تمام نیاز استان در تهیه بذر برطرف گردیده است خبر داد.

صدور ۸۲ هزار بیمه نامه تا پایان دیماه ۱۴۰۱

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود از پرداخت بیش از چهار هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی جاری توسط بانک کشاورزی خبر داد و افزود : بیش از ۲ میلیون و ۵۴ هزار راس انواع دام و تعداد سی و چهار هزار و شصت و پنج بیمه گذار در بانک کشاورزی استان فارس دام های خود را تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی استان قرار داده اند.

رزاق منش همچنین با بیان این که بیش از ۸۲ هزار بیمه نامه تا پایان دیماه سال ۱۴۰۱ در بانک کشاورزی استان فارس صادر شده ادامه داد: از مجموع بیمه نامه‌های صادر شده ۲۵ هزار و ۵۷۲ بیمه نامه در بخش باغات، ۲۳ هزار و ۵۱۰ بیمه نامه در بخش زراعت، ۲۸ هزار و ۷۵۶ بیمه نامه در بخش دام و چهار هزار و ۵۳۱ بیمه نامه در بخش طیور صادر شده است.

وی همچنین در پایان سخنان خود از ۵۸ بیمه نامه در زیربخش آبزیان و ۸۹ بیمه نامه در سایر بخش ها شامل منابع طبیعی، ابنیه و ماشین آلات خبر داد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1031325

مهمترین اخبار ایران و جهان: