نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 10:07

۱۸۶ کیلومتر بزرگراه در حال احداث است

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۱۸۶ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در حال احداث است تا با بهره‌برداری از آن به وضعیت استاندارد و مطلوب کشوری دست پیدا کنیم.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شاخص توسعه راه در ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در استان اردبیل، شاخص قابل لمس و مشاهده‌ای است که توسعه‌یافتگی در این بخش زمینه و بستر ایمنی بیشتر در ترددها و رفاه مردم را فراهم کرده است.

وی از راه به عنوان زیرساخت توسعه صنعت، کشاورزی، گردشگری و سایر نظامات اقتصادی یاد کرد و گفت: در سایه راه‌اندازی راه ایمن و کم حادثه است که توسعه تجاری، اقتصادی شکل گرفته و ثبات بیشتری را در بهبود سرانه مردم و افزایش رفاه شاهد خواهیم بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حتی یک متر آزادراه و بزرگراه در استان اردبیل نداشتیم که به برکت انقلاب اسلامی در این ۴۴ سال، ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان احداث شده و ۱۸۶ کیلومتر بزرگراه نیز در حال اجرا است.

حیدری افزود: با تلاش همه‌جانبه مسئولان استانی احداث بزرگراه‌ها به عنوان یک رویکرد اصلی مد نظر قرار گرفته و از محل ردیف اعتبارات ملی سالانه میلیاردها تومان هزینه را در این حوزه شاهد هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل در بخش راه روستایی نیز اقدامات مؤثری انجام شده که آسفالت ۲ هزار و ۸۲۳ کیلومتر راه روستایی به انجام رسیده و در مجموع روستاییان با تردد در پنج هزار و ۷۶ کیلومتر معیشت و زندگی روزانه خود را انجام می‌دهند.

حیدری به فعالیت‌های حوزه شهرسازی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در کنار توسعه ۱۶ شهرک جدید به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار، طرح‌های مختلفی در سال‌های اخیر در حوزه مسکن اجرایی شده و طرح‌های تفصیلی و جامع شهری نیز به شهرداران مناطق مختلف ابلاغ شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه بازآفرینی شهری و مرمت محلات شش‌گانه و تاریخی اردبیل نیز در ۴۴ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات مؤثری انجام شده که نمونه آن اجرای ۵۵ پروژه با یک‌هزار میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: همچنان مرمت و بازآفرینی شهری در کنار توسعه خدمات عمومی در اولویت قرار گرفته و ما در مناطق حاشیه شهرها و سکونتگاه‌های غیررسمی نیز طرح‌های خوبی را در حال اجرا داریم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1026969

مهمترین اخبار ایران و جهان: