نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 18:02

ساخت و ساز در حریم شهرها باید بر اساس طرح‌های جامع و هادی باشد

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان تاکید کرد: ساخت و ساز در حریم شهرهای استان باید بر اساس طرح‌های جامع و هادی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا دالوند امروز دوشنبه در جلسه ساخت و سازهای غیر مجاز، اظهار داشت: در محدوده شهری و روستاها وضعیت ساخت و سازها مناسب نیست و شهرداری‌ها باید نظارت و کنترل بیشتری روی ساخت‌و سازهای غیرمجاز داشته باشند.

وی بر لزوم کنترل ساخت و سازهای شهری از طریق ضوابط و مقررات تاکید کرد و افزود: احداث ساختمان و ایجاد مناطق مسکونی در داخل حریم شهر تنها از طریق طرح‌های جامع و هادی انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان به مصوبات جلسه قبل اشاره کرد و با بیان اینکه گشت‌های مشترک باید نظارت کافی در جلوگیری از تخلفات ساختمانی داشته باشند، عنوان کرد: فرمانداران بایستی در شهرستان‌ها این جلسات را تشکیل و گزارش کاملی از اقدامات و تخلفات انجام گرفته را به دبیرخانه این کارگروه ارائه دهند تا راه‌کارهای مناسبی ارائه شود.

دالوند، ادامه داد: به منظور حفظ اراضی کشاورزی، باغات و جنگل‌ها، هرگونه استفاده برای احداث ساختمان و تأسیسات در داخل حریم شهر و روستاها تنها در چارچوب ضوابط و مقررات و مصوبات این کارگروه امکان‌پذیر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1102025

مهمترین اخبار ایران و جهان: