نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 11:31

اهدای پیراهن تیم ملی هندبال به استاندار خراسان جنوبی

رئیس هیئت هندبال خراسان جنوبی گفت: از سوی فدراسیون پیراهن تیم ملی هندبال کشورمان به استاندار اهدا شد.

خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ هندبال یک بازی تیمی است که اساس آن با اقتباس از بازی فوتبال پایه ریزی شده و نحوه ترکیب تیم و حتی تعیین فصل‌های مناسب برای مسابقات بر مبنای بازی فوتبال تنظیم شده  و هر تیم دارای ۱۰ بازیکن و دو دروازه‌بان است.

بازیکنان هندبال از تکنیک‌های مختلف برای پاس دادن توپ به یکدیگر و شوت کردن آن و یا انجام انواع حمله و ضد حمله استفاده می‌کنند و با سد کردن راه بازیکنان تیم مقابل، مانع عبور توپ از دروازه خود می‌شوند.

 مجتبی شریعتی‌فر که از مهرماه ۱۳۹۸ سکان هدایت هیئت هندبال خراسان جنوبی را بر عهده دارد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهار داشت: هندبال تنها رشته‌ ورزشی در استان است که در لیگ‌ برتر باشگاه های کشور حضور فعال و چشم‌گیری دارد.

وی افزود: تیم زغال سنگ طبس به عنوان تنها نماینده خراسان جنوبی در لیگ برتر هندبال باشگاه های کشور از جایگاه ویژه ای برخوردار است و از تیم های خوش‌نام و صاحب مقام در این رشته ورزشی است.

رئیس هیئت هندبال خراسان جنوبی گفت: از جمله توفیقات این رشته ورزشی می توان به کسب رتبه چهارم المپیاد استعدادهای برتر کشور اشاره کرد.

شریعتی فر یادآور شد: دریافت مجوز پایگاه ملی هندبال و دریافت عنوان استان برتر کشور در زمینه استعدادیابی و توسعه ورزش هندبال، از دیگر موفقیت‌های این هیئت ورزشی در سال های اخیر است.

وی متذکر شد: با حکم علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان، رئیس هیئت هندبال خراسان جنوبی به عنوان مشاور اقتصادی فدراسیون منصوب شد.

رئیس هیئت هندبال خراسان جنوبی تصریح کرد: در راستای توسعه این رشته ورزشی و همگانی کردن هندبال، تعاملات و همکاری‌های خوبی مابین سازمان‌های دولتی و بخش خصوصی ایجاد شده است.

شریعتی‌فر با اشاره به نقش جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی در کسب توفیقات هندبال استان در حوزه‌های مختلف تأکید کرد: فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران در این خصوص مراتب تشکر خود را به صورت ویژه از استاندار اعلام کرد.

وی یادآور شد: در جلسه دیدار رؤسای هیئت های ورزشی با استاندار خراسان جنوبی پیراهن اهدایی تیم ملی هندبال جمهوری اسلامی ایران توسط یکی از پیشکسوتان و به نمایندگی از فدراسیون هندبال کشورمان به جواد قناعت تقدیم شد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1157325

مهمترین اخبار ایران و جهان: