نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 13:49

۴۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب در استان مرکزی برگزار می‌شود

رئیس حوزه هنری استان مرکزی از اجرای ۴۰ عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سالار جیریایی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هنر انقلاب اظهار کرد: نقش شهید آوینی در هنر اندیشه محور انقلاب اسلامی بخش قابل انکاری است که امیدواریم بتوانیم در این راستا حرکت کنیم.

وی با اشاره به نقش رسانه در ترویج فرهنگ و هنر افزود: هنر، فرهنگ و رسانه پیوند توأمانی دارند، اهالی رسانه می‌توانند در اعتلای فرهنگ و هنر تاثیرگذار باشند.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی با بیان اینکه گفتمان حوزه هنری در نگاه تحولی که در چند سال اخیر اتفاق افتاده سه رویکرد اصلی دارد، ادامه داد: رویکرد اصلی حوزه بومگرایی است، اگر قرار باشد اتفاق مثبتی در عرصه رسانه، فرهنگ و هنر در استان رخ دهد ملاک آن بومگرایی است و به همین منظور سند زیست‌بوم استان در دست تدوین است.

جیریایی بیان کرد: در این سند شاخصه‌های هویتی استان در آن لحاظ می‌شود و بر مبنای آن اقدامات و برنامه ها طرح‌ریزی می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد اندیشه‌ورزی مسئله محور افزود: در این بخش ارکان مختلف اندیشه‌ای که در تقویت و قوام هنری نقش دارند در گفتمان حوزه هنری نقش بسزایی خواهند داشت، باید توجه داشت که ریختن اندیشه در قالب هنر ماندگار و تأثیرگذار است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا فعالیت‌های مختلف فرهنگی دچار وقفه شد، اما امسال فرصتی است تا اتفاقات جدید رخ دهد و این فعالیت ها احیا شوند و به سمت آموزش و تربیت و توانمندسازی هنرمندان و تشکیل پاتوق های هنری حرکت کنیم.

جیریایی با بیان اینکه محور اصلی برنامه‌ها اثربخشی فعالیت‌ها خواهد بود؛ گفت: در هفته هنر بیش از ۴۰ عنوان برنامه از جمله رونمایی از کتاب، برنامه استعدادیابی مشارکتی با کانون پرورش‌های فکری، اجرای برنامه‌های نقالی که محوریت آن کربلایی کاظم ساروقی و شهدای استان است، برگزاری اجرای نمایشگاه نیک‌نامان، محافل ادبی، تجلیل از هنرمندان، برگزاری نشست‌های تخصصی، گلباران مزار شهدا و... پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های حوزه گرافیک و تجسمی افزود: در این بخش برنامه‌ای مشترک با سازمان تبلیغات اسلامی استان پیش‌بینی شده که رویداد تولیدی آن در سال گذشته انجام شده و نمایشگاه شهری آن در قالب بیلبورد در سطح شهر آغاز شده است.

وی اضافه کرد: اختتامیه برنامه ها نیز در روز پایانی هفته هنر برگزار می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135369

مهمترین اخبار ایران و جهان: