نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 16:17

حل مشکلات اقتصادی جامعه نیازمند طرحی ضربتی، انقلابی و فوری است

شیراز- امام جمعه موقت شیراز گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مشکلات اقتصادی و تورم برای برون رفت از این مشکلات نیازمند طرحی ضربتی، انقلابی و فوری هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در جامعه شاهد آن هستیم موضوع مشکل اقتصادی بوده این در حالی است که برای برخی از مشرکان امروز دلار تبدیل به بت شده و این بت توسط جامعه جهانی در حال شکسته شدن است و افول آمریکا در دیدگاه جهانیان مشهود است.

امام جمعه موقت شیراز تاکید کرد: بیش از ۳۰ سال است طرح ساخت نیروگاه در آبرسانی استان خوزستان معطل مانده بود طی سفر هفته اخیر ریاست جمهوری به استان خوزستان به بهره برداری رسید این بهترین خبر ممکن طی هفته گذشته بود که نشان از اهتمام دولت برای به تکمیل رساندن طرح‌های اقتصادی معطل مانده است البته طرح‌های ناتمام زیادی هم در استان فارس وجود دارد و امید است این طرح‌ها به سرعت به پایان برسد و مردم فارس از برکات آنها بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی ارکانی تاکید کرد: مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود تاکید ویژه ای بر حل مشکلات اقتصادی و مهار تورم داشته‌اند که در این حوزه مردم، مدیران ارشد مکلف هستند در کنار یکدیگر قرار گرفته و با طرحی ضربتی، انقلابی و فوری مشکلات اقتصادی را برطرف کنند

به گفته او علاوه بر مشکلات اقتصادی، موضوع عفاف و حجاب نیز در کشوری که دارای بیش از ۳۰۰ هزار شهید بوده از اولیت‌های اساسی است و باید با افرادی که به دنبال اشاعه فرهنگ بی حجابی در جامعه هستند برخورد قانونی صور بگیرد.

وی در خصوص حادثه بابلسر بیان کرد: یکی از علمای بزرگ اسلام در بابلسر مازندران به ناحق ترور شد او مردی ساده زیست و مردمی و همیشه در صحنه بود این شخصیت بزرگ را دشمنان نتوانستند تحمل کنند و خیلی ناجوانمردانه ترور کردند.

امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه شیراز بیان کرد: مهم‌ترین عاملی که موجب شده تا انسان در سیر کفر قرار بگیرد آن است که خدا را نشناسد و موجب شده تا انسان خدانشناس دست به آدمکشی، قتل، دزدی زده است.

وی ادامه داد: بر اساس آیات و احادیث بزرگترین گناه شرک به خداوند است این در حالی است که در نقطه مقابل تاکید شده تا به پدر و مادر خود نیکی کنید از این رو مسلمانان باید نسبت به نیکی کردن به پدر و مادر خود نیکی کرده تا خداوند از آنان رضایت داشته باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: نیکی به پدر و مادر موجب خواهد شد فرد در پیشگاه خداوند و والدین خود خشوع داشته باشد از این رو این فرد، انسانی نصیحت پذیر خواهد بود لازم به ذکر است که انسانی که به تجربه دیگران احترام بگذارد در مسیر زندگی بیشتر با موفقیت مواجه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1174025

مهمترین اخبار ایران و جهان: