نیوز سیتی!
08 اردیبهشت 1402 - 15:37

نباید وحدت مردم و زیست مهربانانه آن ها کنار یکدیگر خدشه دار شود

پردیس- امام جمعه پردیس گفت: نباید وحدت مردم و زیست مهربانانه آن ها کنار یکدیگر خدشه دار شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در خطبه‌های نماز جمعه پردیس اظهار کرد: نماز عید فطری که عاشقان امامت و ولایت، پشت سر مولی و ولی‌امر خود اقامه کردند، نشان داد که این ملت، ملت امام زمان (عج) است و همراه مولا و مقتدای خود برای ظهور امامشان زمینه‌سازی می‌کنند.

وی گفت: نماز عید فطری که در پردیس اقامه شد اتحاد، همدلی، همزبانی و یکپارچگی مردم شهرستان پردیس را به نمایش گذاشت و مردم ایمان، معنویت و غیره را با حضور گسترده خود به نمایش گذاشتید.

امام جمعه پردیس ضمن اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص حجاب، عنوان کرد: رهبری فرمودند؛ «حجاب واجب شرعی و بی‌حجابی حرام شرعی و حرام سیاسی است»، اما نباید وحدت مردم و زیست مهربانانه آنان در کنار یکدیگر شکسته شود، وظیفه مسلمانان درباره بی‌حجابی از سوی رهبری مشخص شده است که فرمودند؛ «تذکر لسانی بدهید و بگذرید» و وظایف حکومت هم دیگر برعهده مردم نیست و حکومت خود می‌داند که باید چه کاری انجام بدهد.

وی با بیان اینکه نهی از منکر به‌عنوان وظیفه شرعی مردم، مراتب و ظرایفی دارد، گفت: نهی از منکر با هدف جلب قلوب مسلمانان به شریعت و حکم خداست و به معنای شکستن وحدت نیست، با همه فرض‌ها، وحدت مردم با عقاید و سلایق متفاوت یک «واجب عقلی» است.

حسینی با اشاره به شکست دشمنان در اغتشاشات سال گذشته گفت: جنگ ترکیبی، آمریکا و اسرائیل با فرافکنی علیه ایران شکست خورد و دشمنان انقلاب اسلامی ایران هرچه توانستند بر علیه ایران قوی تلاش کردند تا ایران را ضعیف و به نابودی بکشانند اما نه تنها نتوانستند، بلکه خود به شکست و ذلت گرفتار شده‌اند.

وی سپس با اشاره به روز شوراها بیان کرد: از تمام اعضای شورا استدعا دارم که تا می‌توانند به مردم خدمت کرده و زیرساخت‌هایی را در روستاها ایجاد و تقویت کنند و نسبت به تقویت مساجد، هیأت‌ها و مسائل فرهنگی و مذهبی بیشتر تلاش کنند، متأسفانه دو شهر پردیس و بومهن شورا ندارد، موقع انتخابات چقدر فریاد زدیم که نگذارید شهر به بی‌شورایی گرفتار بشود که متأسفانه این اتفاق افتاد و شهرهای مهم پردیس بدون شورا اداره می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1173925

مهمترین اخبار ایران و جهان: