نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 14:09

امام جمعه دماوند: ایجاد زیرساخت‌ در شهر و روستا باید اولویت‌ شوراها باشد

امام جمعه دماوند گفت: ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی در شهر و روستا، باید از اولویت‌های شوراها و شهرداری ها و دهیاری‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از دماوند، حجت‌الاسلام کاظم فتاح‌دماوندی، امام جمعه دماوند ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با تبریک روز معلم، روز کارگر و روز شوراها اظهار کرد: تعامل خوب آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور باعث می‌شود که دانش‌آموزان و دانشجویان، ضمن کسب دانش، مهارت را هم بیاموزند و علم و صنعت را به هم بیامیزند؛ کاربردی کردن آموخته‌ها و به هم آمیختن علم و عمل می‌تواند برای کشور و مردم درآمدزا باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه به مهارت فنی و حرفه‌ای کم توجهی شده است، افزود: از مسئولان آموزش و پرورش تقاضا دارم که دانش‌آموزان را با مهارت های عملی - کاربردی مورد نیاز بیشتر آشنا کنند و استعدادهای برتر مهارتی دانش آموزی را شناسایی و به فنی حرفه‌ای پیوند دهند‌.

امام جمعه دماوند در خصوص شوراها گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا، باید به نقش مشورتی اعضای شورا با هم و نیز مشورت با مردم در تصمیم گیری‌ها و اسلامی بودن همه فعالیت‌ها توجه داشته باشند؛ معماری شهر و روستا، باید طبق الگوی اسلامی-ایرانی پیش برود؛ اسلام برای ما شهر و روستای خانواده محور زیبا، تمیز و پر امکانات را می‌پسندد.

فتاح‌دماوندی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و روستا باید برای فرهنگ و دیندار نگه داشتن جامعه برنامه داشته باشد و در این امور با ائمه جماعت و فرهنگیان مشورت و تعامل سازنده داشته باشد؛ ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و تفریحی در شهر و روستا، باید از اولویت‌های شوراها و شهرداری ها و دهیاری‌ها باشد.

وی بیان کرد: اختلاف نظر اعضای شورا اگر به خود رأیی و دشمنی و عدم تبعیت از نظر اکثریت منجر شود، برای شهر و روستا عقب ماندگی ایجاد خواهد کرد و در تصمیمات شورا باید مصلحت مردم شهر و روستا در نظر گرفته شود، نه اغراض شخصی.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: اگر برای خدا و مردم کار کنیم دچار اختلاف نمی‌شویم؛ اختلاف و ناکارآمدی برخی شوراها مردم را گله‌مند و ناراحت کرده است و توصیه می‌کنم که دست از اختلاف بردارند.

پایان پیام/۶۷۰۱۵/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1190269

مهمترین اخبار ایران و جهان: