نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 16:30

دسترسی دانش آموزان استان سمنان به «نظام مراقبت اجتماعی»

سمنان- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، گفت: برنامه ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان موسوم به «نماد» با هدف مشاوره درسی و غیر درسی در اختیار دانش آموزان استان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل خالقی ثمرین در سخنرانی بین خطبه‌های نمازجمعه این هفته سمنان به میزبانی مصلای مسجد امام خمینی (ره) با بیان اینکه برنامه ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان موسوم به «نماد» با هدف مشاوره درسی و غیر درسی در اختیار دانش آموزان استان قرار دارد، تاکید کرد: این برنامه در راستای ارتقای همه جانبه دانش آموزان طراحی شده است.

وی با بیان اینکه خط ملی «نماد» به عنوان یکی از اضلاع و پیوست‌های برنامه ملی نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان تعریف شده است، تاکید کرد: خط ملی نماد به شماره ۱۵۷۰ در سراسر استان و کشور فعال شده و دانش آموزان می‌توانند برای دریافت مشاوره، خدمات اولیه و فوریتی با این خط تماس بگیرند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان در ادامه ضمن اشاره به اهمیت معلمان گفت:: رهبر معظم انقلاب از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت جامعه یاد کردند و این نشان از جایگاه معلمی دارد.

خالقی ثمرین بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تاکید کردند امروز وضعیت آینده هر جامعه و کشور را باید در وضعیت آموزش و پرورش آن واکاوی کرد.

وی با بیان اینکه نقش معلمان در هدایت انسان‌ها و جامعه غیر قابل انکار است، افزود: آموزش و پرورش به عنوان عرصه عرضه توانمندی‌ها، بیشترین میزان مخاطب در بین تمام دستگاه‌های استان را دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: در اهمیت نقش و جایگاه معلمان همین بس که رهبری در سخنان اخیر در جمع فرهنگیان فرمودند هرگاه فرهنگیان در اداره جامعه نقش داشته باشند آن جامعه موفق است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190425

مهمترین اخبار ایران و جهان: