نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 14:55

معلمان بنیه اعتقادی دانش آموز را تقویت کنند/ مسکن و اشتغال دو مطالبه مهم خوزستانی‌ها از دولت

امام جمعه اهواز گفت: معلم گذشته از اینکه باید گفتارش دانش‌آموز را به ارزش های انسانی و دینی دعوت کند، باید بتواند بنیه اعتقادی دانش آموزان را نیز تقویت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز امروز در خطبه‌های نمازجمعه اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی سبک زندگی اسلامی، وجود شاخصه عفاف است و اگر خانواده ای مطابق دستورات و شاخصه های اسلامی شکل بگیرد کمترین مشکلات را در اجتماع خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های انسان مومن چه زن و چه مرد نگاه عفیفانه است و کنترل فکر و اندیشه سخت ترین گونه عفت است.

موسوی‌فرد بیان کرد: حجاب و پوشش ذیل زیست عفیفانه است و این اختصاص به زن ندارد، بلکه هم زن و هم مرد هر دو را شامل می شود و هر دو باید پوشش داشته باشند و قبل از آن باید عفت داشته باشند.

حجت الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به سفر رییس جمهور به استان افزود: اگر دو تا سه مطالبه محقق شود خیلی از مشکلات استان حل می شود. مساله مسکن اختصاص به استان ما ندارد. در این راستا خیلی تلاش شد و حتما اتفاق های خوبی در بحث مسکن شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در بحث اشتغال نیز طی یک سال اخیر ۴ هزار و ۲۰۹ کارخانه و شرکتی که در سالیان متمادی تطعیل شده بود، احیا شد و نزدیک به ۱۰۰ هزار جوان در سایه این احیا شدن، شاغل شدند.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه ازدواج جوانان نیز یکی از مطالبات ماست، گفت: به آقای رییسی گفتم تا زمانی که تلاش های شما در سفره مردم خود را نشان ندهد و یکی دو بیکار در خانه باشد، هر مقدار بگوییم کار کرده‌ایم خیلی اثر نمی کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به هفته معلم بیان کرد: در استان ما، آموزش و پرورش باید گروه‌های تخصصی و تیم‌های متخصص تشکیل دهد. متاسفانه مسئولان ۲۰ تا ۲۵ سال است از مساله آموزش و پروزش غافل شدند و باید رهنمودهای مقام معظم رهبری در این خصوص را اجرا کنند.

موسوی فرد همچنین اظهار کرد: معلم گذشته از اینکه باید گفتارش دانش آموز را به ارزش های انسانی و دینی دعوت کند، باید بنیه اعتقادی دانش آموز را تقویت کند و تخصص داشته باشد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1190369

مهمترین اخبار ایران و جهان: