نیوز سیتی!
15 اردیبهشت 1402 - 12:12

اردوی جهادی دامپزشکی در روستای مرزی سنجد شیروان برگزار شد

شیروان_ مسئول اردوهای جهادی دامپزشکی خراسان شمالی گفت: اردوی جهادی دامپزشکی با حضور نیروهای جهادی و بسیجی در روستای مرزی سنجد شهرستان شیروان برگزار شد.

شاهین قهرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی برای روستاییان شهرستان شیروان اظهار کرد: اردوی جهادی دامپزشکی خراسان شمالی برای جامعه مخاطب روستای مرزی سنجد از توابع شهرستان شیروان خراسان شمالی طی روزهای اخیر برگزار شد.

مسئول اردوهای جهادی دامپزشکی خراسان شمالی به ارائه خدمات مختلف نسبت به دامداران اشاره کرد و گفت: در این اردوهای جهادی خدماتی از قبیل واکسیناسیون دام، واکسیناسیون طیور بومی، مبارزه و کنترل بیماری‌های انگلی داخلی و خارجی، خوراندن شربت ضد انگل و سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، ویزیت و نسخه نویسی دام‌های بیمار، آموزش دامداران و عشایر و توزیع مکمل‌های درمانی انجام می‌شود.

وی همچنین به میزان خدمات ارائه شده در این اردوی جهادی اشاره کرد و افزود: در این طرح با مشارکت ۲۹ نیروی دولتی و بسیجی، به میزان بیش از ۲۴ هزار نوبت سر دام سبک، نزدیک به ۲ هزار قطعه طیور بومی و ۳۷ قلاده سگ‌های صاحب دار، ۱۱ هزار رأس دام علیه آبله، ۹ هزار رأس دام بر علیه بیماری شاربن، بیش از ۴ هزار رأس دام نیز علیه بیماری بروسلوز واکسینه شدند و خوراندن شربت ضد انگل به ۱۰ هزار رأس دام انجام شد.

قهرمانی در انتها از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دامداران و روستاییان نیز خبر داد و گفت: پیش از حضور گروه‌های عملیاتی در مناطق هدف اردوهای جهادی برای اهالی روستای سنجد کلاس آموزشی توسط مجموعه آموزش و ترویج دامپزشکی استان برگزار شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1190025

مهمترین اخبار ایران و جهان: