نیوز سیتی!
24 فروردین 1402 - 14:01

اهمیت شب قدر به روایت آیت‌الله طباطبایی‌نژاد؛ مومنین نسبت به تعیین سرنوست یک ساله خود حساس باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: شب قدر شبی است که در آن تمام ملائک نازل می‌شوند و تقدیرات رقم می‌خورد، علما و بزرگان توصیه می‌کنند که این شب‌ها را بیدار بمانید و از آن غافل نشوید و از خدا بخواهید آنچه به خوبان عالم می‌دهد و مقدر می‌کند برای ما نیز مقدر کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان ضمن تسلیت شهادت مظلوم عالم، امیرالمومنین(ع) اظهار داشت: شب قدر از شب‌های مهم سال به حساب می‌آید البته در تعیین مصداق دقیق شب قدر بین همه علمای شیعه وسنی اختلاف است.

وی با یادآوری اینکه برخی از علما شب اول و بعضی شب آخر ماه مبارک رمضان را شب قدر دانسته و البته تواتر علما برای شب قدر بین شب بیست و یکم و بیست وسوم مطرح است، افزود: اما علمای شیعه، شب قدر را بین شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه مبارک رمضان مطرح کرده که در این میان شب ۲۳ ماه مبارک رمضان به دلیل وجود نشانه‌ها و روایت‌هایی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در قرآن کریم، صراحتا بیان شده که شب قدر ارزشی والاتر از هزار ماه دارد به این معنی که هر عبادتی که در شب قدر صورت می‌گیرد از هزار ماه که آن عمل صالح صورت گیرد بالاتر است، البته اگر هزار ماه را در سوره قدر به معنای کثرت معنا کنیم، مفهوم ارزشی بسیار زیاد خواهد داشت.

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: شب قدر به گواه آیات قرآن کریم منزلتی دارد که هیچ کس ارزش آن را دریافت نمی‌کند، همچنین از دیگر دلایل عظمت شب قدر، نزول دفعی قرآن کریم به قلب رسول الله است.

وی در توصیف عظمت شب قدر به روایتی از امام صادق(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: آن معصوم می‌فرماید آغاز سال (حساب اعمال) شب قدر است در آن شب برنامه سال آینده نوشته می شود، لذا مومنین نسبت به تعیین و تنظیم سرنوشت یک ساله خود حساس باشند و از هر عمل صالحی در این شب‌ها غفلت نکنند.

طباطبایی‌نژاد اظهار کرد: شب قدر شبی است که در آن تمام ملائک نازل می‌شوند و تقدیرات رقم می‌خورد، علما و بزرگان توصیه می‌کنند که این شب‌ها را بیدار بمانید و از آن غافل نشوید و از خدا بخواهید آنچه به خوبان عالم می‌دهد و مقدر می‌کند برای ما نیز مقدر کند.

امام جمعه اصفهان با یادآوری توصیه بزرگان برای دعا و صدقه برای امام زمان(عج) و توسل به آن حضرت در شب‌های قدر گفت: ماه مبارک رمضان ماه توبه و اِنابه است که قلب آن شب‌های عزیز قدر است.

وی شهادت حضرت امیرالمومنین در شب بیست و یکم ماه رمضان را از جمله دلایل عظمت این شب دانست و گفت: در این شب مصیبتی عظیمی برای بشریت حاصل شد و در این زمان ملکی در آسمان ندا بلند کرد که «به خدا که ارکان هدایت به هم ریخت».

پایان پیام/۶۳۱۲۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1145425

مهمترین اخبار ایران و جهان: