نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 20:33

۲۹۰ میلیارد ریال وام به هنرمندان صنایع‌دستی گلستان پرداخت شد

گرگان- معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: بیش‌از ۲۹۰ میلیارد ریال وام به هنرمندان صنایع‌دستی گلستان پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مریم حاجی‌ابراهیمی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۲۹۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ سال گذشته به هنرمندان صنایع‌دستی استان پرداخت شده و این روند امسال هم ادامه خواهد داشت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: ۱۸۵ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال از این تسهیلات از محل تبصره ۱۸ و بیش از ۱۰۵ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال وام مشاغل خانگی است که به ۵۶۰ نفر از هنرمندان تمام رشته‌های از جمله ساخت سازه‌های سنتی، حصیربافی، تولیدات چرم دست‌دوز، رودوزی سنتی، کاشی و سرامیک، پارچه‌بافی، مینا و سفال، البسه محلی و جاجیم‌بافی پرداخت شد.

وی گفت: حدود ۵۰۰ نفر از هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در نوبت دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی برای رونق بیشتر فعالیت خود هستند.

حاجی ابراهیمی افزود: اعطای کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره، تجهیز رایگان کارگاه‌ها و نیازسنجی منطقه‌ای مواد اولیه و معرفی هنرمندان به فروشنده اصلی مواد اولیه مصرفی باقیمت پایین از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده و یا در برنامه برای کمک به هنرمندان در تأمین مواد اولیه است.

وی گفت: تاکنون چهار کارگروه تخصصی در رشته‌های نساجی، سفال، رودوزی سنتی و جاجیم‌بافی در استان تشکیل شده است.

حاجی‌ابراهیمی افزود: تلاش می‌کنیم با گسترش نوغانداری بتوانیم مسیر فرآوری و تولید نخ ابریشم را توسعه دهیم تا هنرمندان در تولید محصولات خود به جای نخ‌های مصنوعی از نخ‌های طبیعی استفاده کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1130025

مهمترین اخبار ایران و جهان: