نیوز سیتی!
01 اردیبهشت 1402 - 16:07

رعایت حجاب حقوق اجتماعی است/قدردان اقدامات فراجا

بیله‌سوار-امام جمعه شهرستان بیله سوار گفت: رعایت حجاب اسلامی در جامعه حقوق اجتماعی محسوب می‌شود که همه باید به این حقوق احترام قائل شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه با برشمردن انواع و اقسام حقوق شهروندی و اجتماعی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: عفاف و حجاب یکی از بزرگترین رفتارها و به تعبیری حقوق اجتماعی است و آیات و روایات مختلفی به کرار در این باره آمده و همه انبیا و اولیا الهی به این این امر تاکید کردند که اگر خدای ناکرده در این حوزه غفلت کنیم و توجه جدی نداشته باشیم آسیب جدی گریبان گیر خانواده‌هایمان خواهد شد.

وی بیان کرد: از همین تریبون مقدس و به نمایندگی از طرف اهالی شریف و باغیرت بیله سوار از اقدام به موقع و قاطعانه و هوشمندانه فراجا به ویژه «سردار رادان» در خصوص طرح ساماندهی و برخورد با هنجارشکنان در جامعه تشکر و قدردانی می‌کنم که فراجا واقعاً در این زمان غیرت به خرج داد و الان نوبت مردم و مسئولین است که با تبیین و تشریح این حرکت عظیم در بین قاطبه مردم مکمل و کمک یار فراجا باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه تصریح کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال فروپاشی کانون خانواده و در رأس آن تنزل جایگاه زن در جامعه هستند و هرزه‌گی و بی بند و باری را به عنوان آزادی مطرح می‌نمایند و اذهان عمومی را با این گونه مسائل و با مانور رسانه‌ای تشویش می‌نمایند که هوشیاری و ورود جدی اعضای خانواده در این زمینه مورد تاکید است تا خدای ناکرده آسیب اجتماعی بیش از این دامنگیر خانواده‌ها نشود.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه افزود: کسانی که از برکات و مواهب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران متنعم و بهره مند هستند باید به قانون تمکین کنند و با پوشش عفیفانه در محل کارهای خود حاضر شده و به ارائه خدمات به ارباب رجوع بپردازند.

پرداخت زکات همان کارنامه الهی انسان در پایان یک ماه بندگی است

وی در ادامه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، گفت: انسان اگر در تمام اعمال خود، خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود ببیند، موفق خواهد شد و به سعادت خواهد رسید و به تعبیری تقوا لازم و ملزوم کارها و اعمال و رفتار انسان‌ها است و انسانی که در این مسیر قدم بردارد قطعاً هم در این دنیا و هم در سرای آخرت به سعادت و جایگاه ابدی خود نائل خواهد آمد.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر افزود: شکرگزار خداوند تبارک و تعالی هستیم که به مدت یک ماه مهمان خداوند بودیم، خوشا به حال آنان که در این ماه پرفضیلت بهترین بهره‌ها را برده و خود را بیش از پیش به درگاه ربوبی پروردگار نزدیک و نزدیک تر کردند. پایان این ماه پرفضیلت زمانی لذت بخش می‌شود که انسان با پرداخت زکات فطریه خود، یاریگر محرومان و مستضعفان عالم می‌شود و این همان کارنامه الهی انسان در پایان یک ماه بندگی است.

حجت الاسلام عزیزی با تبریک فرارسیدن دوم اردیبهشت سالروز تأسیس نهاد مقدس و مکتبی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: دشمنان امروز از وجود سپاه هراسان هستند چون که این نهاد مقدس در کنار سایر نیروهای مسلح کشور از چنان قدرت برخوردار است که خواب را از چشمان دکترین دفاعی و نظامی سردمداران استکبار گرفته است و پریشان شأن کرده است.

طغیان بحران بی آبی در شهرستان مرزی بیله سوار

امام جمعه بیله سوار در پایان ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب و عالی دولت سیزدهم، خطاب به آیت الله رئیسی گفت: منطقه مغان به ویژه شهرستان مرزی و محروم بیله سوار با بحران بی آبی مواجه است که اگر این امر در زمان مناسب درمان نشود دچار خسران خواهد شد.

وی افزود: پایاب سد خداآفرین با ۳ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی چندین سال پیش در این منطقه راه اندازی شد ولی الان پس از چند سال به دلیل عدم اختصاص بودجه، در حال نابودی و فرسودگی است.

حجت الاسلام عزیزی ادامه داد: تقاضا داریم با اختصاص ۴ میلیارد تومان دیگر برای این ابر پروژه ملی، منطقه مغان را از بحران بی آبی نجات دهید تا برای همیشه در قلب و دل این مردمان زحمتکش و باغیرت جای گیرید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1163225

مهمترین اخبار ایران و جهان: