نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 19:03

خط سوم پردازش پسماند شهر قم با هدف تولید سوخت راه اندازی می شود

قم- رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم از راه اندازی خط سوم پردازش پسماند شهر قم با هدف تولید سوخت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی سبحانی ثابت بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز شورا اظهار داشت: رعایت حجاب و عفاف وظیفه همگان است و نظارت بر آن در بوستان‌ها بر عهده شهرداری گذاشته شده است و البته سایر نهادها نیز باید به وظایف خود در این حوزه عمل کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم بیان داشت: شهروندان قمی در بوستان‌ها با رعایت موازین اسلامی اوقات فراغت خود را صرف می‌کنند و هر چند برخی از افراد هنجارشکن نیز دیده می‌شوند که باید اقدامات فرهنگی و ایجابی در این زمینه صورت گیرد چرا که حجاب و عفاف تکلیف الهی و موضوع اجتماعی است و در این زمینه مسئولیت داریم.

سبحانی با اشاره به در پیش بودن دور دوم سفر رئیس جمهور به قم گفت: تجهیزات ایمنی آتش نشانی از جمله درخواست‌های مدیریت شهری در این سفر است که نردبان ۴۵ متری از جمله آنان می‌باشد که ۷۵ میلیارد تومان هزینه آن است که شهرداری از عهده خرید آن بر نمی‌آید.

وی در خصوص ایجاد فضای سبز در مناطق کم برخوردار قم بیان داشت: در بافت فرسوده زمین بزرگ و وسیع نداریم که در تمام مناطق تلاش داریم تا زمین‌های مناسب شناسایی و در این زمین‌ها فضای سبز ایجاد شود که البته این امر کاری سختی است.

همه زباله‌های دریافتی در قم تفکیک می‌شوند

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم گفت: هم اکنون روزانه ۷۲۰ تن زباله در قم جمع آوری می‌شود که ۳۵۰ تن از آنان تفکیک می‌شود و امروز دفن زباله در قم نداریم و همه زباله‌های دریافتی، تفکیک می‌شوند.

سبحانی عنوان داشت: خط سوم تفکیک زباله در قم نیز در حال آماده سازی است که این امر در ایران سابقه ندارد که طی این فرآیند محصولات خط اول و دوم تفکیک زباله مجدد پردازش می‌شود که در حدود ۴۰ تن خروجی است و محصول نهایی خط سوم برای تولید نفت و گازوئیل استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: طرح جامع برای شناسایی باغات قم داشتیم که متأسفانه باغات قم نسبت به ۲۰ سال قبل کاهش یافته است و هر کدام از شهروندان باغی دارند شناسایی و شناسنامه برای آنان صادر می‌شود و رسیدگی لازم صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: در راستای استفاده از املاک بلااستفاده سطح شهر نیز طرحی وجود دارد سرمایه گذاران با هر کسی که زمین بلااستفاده دارد می‌توانند مذاکره کنند و در این صورت شهرداری و شورا تخفیفاتی در راستای اخذ مجوزها و تهیه تجهیزات کمک می‌کند که این امر در راستای پیشرفت ورزش و نشاط ورزشی مؤثر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1172669

مهمترین اخبار ایران و جهان: