نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 09:06

کمبود نیرو و گرانی کیت‌ها، سنگ جلوی پای آزمایشگاه‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های چهارمحال و بختیاری کمبود نیروی انسانی و گرانی کیت‌های آزمایشگاهی را از مهم‌ترین معضلات کنونی آزمایشگاه‌های استان عنوان کرد و گفت: صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت برای جذب نیرو در آزمایشگاه‌های بخش دولتی و نظارت کافی بر شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی در کشور از جمله راه‌ حل‌های این مشکلات است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، رضا بهارلو گفت: در حال حاضر ۱۲۱ آزمایشگاه درمانگاهی، بیمارستانی، مرکزی و خصوصی در سطح استان چهارمحال و بختیاری فعال است. 

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های چهارمحال و بختیاری افزود: از تعداد مذکور، ۲۱ آزمایشگاه توسط بخش خصوصی و مابقی توسط بخش دولتی فعالیت می‌کند. 

بهارلو اظهار داشت: ماهانه به طور میانگین حدود ۸۰ هزار مراجعه و بیش از ۴۰۰ هزار آزمایش در آزمایشگاه‌های استان انجام می‌شود. 

وی کمبود نیروی انسانی و گرانی کیت‌های آزمایشگاهی را از مهم‌ترین معضلات کنونی آزمایشگاه‌های استان عنوان کرد و گفت: صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت برای جذب نیرو در آزمایشگاه‌های بخش دولتی و نظارت کافی بر شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات آزمایشگاهی در کشور از جمله راه‌ حل‌های این مشکلات است. 

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های استان مطرح کرد: طی سال گذشته، ساختمان آزمایشگاه شبکه بهداشت کیار در شلمزار تکمیل و آزمایشگاه بیمارستان هاجر(س) شهرکرد نیز نوسازی شد. 

بهارلو اضافه کرد: وضعیت مابقی آزمایشگاه‌های استان نسبتا مطلوب است. 

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171325

مهمترین اخبار ایران و جهان: