نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 09:48

خیرین آبرسان مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: براساس قانون بودجه سال۱۴۰۲ کل کشور در بخش آب، کشاورزی و محیط زیست فعالیت‌های مربوط به خیرین آبرسان مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،‌ به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی عباسی اظهار کرد: براساس (تبصره۸، بند ص) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در بخش آب، کشاورزی و محیط زیست فعالیت‌های مربوط به خیرین آبرسان مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

وی افزود: با مصوبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در سال ۱۴۰۲ کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین در طرح‌های آبرسانی روستایی با تأیید وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ادامه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل خوب صنایع در استان مرکزی بیان کرد: با هدف ارتقای شاخص‌های دسترسی جمعیت روستایی به آب پایدار که جزو اولویت‌های وزارت نیرو قرار دارد تا از این طریق با استفاده از ابزارهایی نظیر تخصیص، توسعه زیرساخت توزیع آب و سایر ساخت و سازهای مورد نیاز، شرایط جهش، در آبرسانی روستایی مهیا شود.

عباسی ادامه داد: استان مرکزی به عنوان قطب صنعتی کشور و حضور بالای صنایع می‌تواند الگوی برای ، مشارکت و سرمایه گذاری خیرین در زمینه تامین آب آشامیدنی به ‌ویژه در مناطق محروم روستایی قرار گیرد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1171469

مهمترین اخبار ایران و جهان: