نیوز سیتی!
07 اردیبهشت 1402 - 13:56

سهم عشایر از اعتبارات استانی باید بی کم و کاست پرداخت شود

پارس آباد - رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: استان‌ها باید سهم عشایر از اعتبارات استانی را بی کم و کاست و کمترین تعلل پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس پاپی‌زاده ظهر پنجشنبه در نشست با مدیران شرکت‌های تولیدی محصولات کشاورزی در شمال استان اردبیل اظهار کرد: عشایر بسیاری در اراضی مورد مناقشه شمال استان اردبیل به حق خود رسیدند و این شرکت‌ها با واگذاری اراضی عشایر که سال‌ها مورد مناقشه بود کار ماندگاری را از خود به یادگار گذاشتند.

وی شرکت‌های بزرگ تولیدی محصولات کشاورزی در اردبیل را سرمایه اعظم این استان در حوزه تأمین موادغذایی کشور اعلام و خاطرنشان کرد: این شرکت‌ها با تولید و تأمین بذور مورد نیاز کشور ایران را از بسیاری از وابستگی‌ها نجات داده اند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران کمپانی‌های بزرگ محصولات کشاورزی در مغان را ذخیره گاه ارزشمند بخش کشاورزی و الگوی ممتاز در کشور معرفی کرد و افزود: سازمان امور عشایر ایران یک سازمان نظارتی است و در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… مطالبات عشایر را از دستگاه‌های مرتبط پیگیری می‌کند.

پاپی زاده تاکید کرد: استان‌ها باید سهم عشایر از اعتبارات استانی را اختصاص دهند و در شورای برنامه‌ریزی استان و شهرستان‌ها سهم عشایر را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل و دشت مغان برای ما بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: از همین‌رو نسبت به جمعیت عشایری استان اعتبارات بیشتری را نسبت به سایر استان‌ها به عشایر اردبیل اختصاص داده‌ایم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران برگزاری جشنواره بین المللی کوچ عشایر در منطقه جعفرآباد مغان را یادآور شد و بیان کرد: اولین جشنواره ببن‌المللی کوچ عشایر شاهسون ۷ و ۸ اردیبهشت‌ماه در جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1171869

مهمترین اخبار ایران و جهان: