نیوز سیتی!
30 فروردین 1402 - 13:02

گلستان رتبه ۴ کشور در پرداخت وام ازدواج و فرزندآوری

گرگان- استاندار گلستان گفت: چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در گلستان پرداخت شده و رتبه چهارم کشوری را در این خصوص داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد زنگانه پیش از چهارشنبه در نشست هم اندیشی حوزه سلامت در دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار کرد: تاکنون ۷۰۶ میلیارد تومان برای فرزندآوری ۱۶ هزار و ۷۰۵ نفر در گلستان، تسهیلات اعطا شده و بیش از سه هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت شده و گلستان رتبه چهارم کشوری را دارد.

استاندار گلستان افزود: از ابتدای حضور در استان با مردم عهد بستیم که از تمام توان خود برای رفع موانع و چالش‌های پیشروی مسیر رشد و توسعه استان استفاده کنیم و بر این عهد پا بر جا هستیم.

وی گفت: برنامه نداشتن در واقع برنامه ریزی برای شکست است و ما برای گلستان چشم اندازی تعریف کردیم تا بتوانیم سرانه هر گلستانی را در افق ۱۴۰۴ به میانگین سرانه کشور برسانیم.

زنگانه ادامه داد: خوشبختانه در ۱۸ ماه گذشته با اقدامات انجام شده رتبه استان رتبه فقر استان را یک پله ارتقا داده ایم و موفق شدیم ۲۵ درصد تعهدات صادراتی را محقق کنیم.

زنگانه با اشاره به تدوین سندهای سی و یک گانه بخشی، تصریح کرد: مثلاً در حوزه IT هدف ما دستیابی به گلستان منطقه هوشمند است و در این راستا طی سال ۱۴۰۲ کل استان را به فیبرنوری مجهز می‌کنیم.

استاندار گلستان گفت: اقدامات انجام شده نشان می‌دهد که با برنامه و پشتکار می‌توان به اهداف مورد نظر دست یافت کما اینکه در زمینه گردشگری در نوروز امسال میزان ماندگاری گردشگر ۲۵ درصد افزایش یافت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1159369

مهمترین اخبار ایران و جهان: