نیوز سیتی!
29 فروردین 1402 - 19:24

ارایه نظریات کارشناسی دقیق در صدور آرای متقن قضایی ضروری است

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: ارایه نظریات کارشناسی دقیق و علمی به طور مستقیم در صدور آرای متقن قضایی در محاکم لازم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو بعد از ظهر سه‌شنبه در همایش مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل اظهار کرد: در پرونده‌های ارجاعی به کارشناس صدور آرای متقن در محاکم در گرو ارائه اظهار نظرهای دقیق و علمی کارشناسان است.

وی با بیان ویژگی‌های یک کارشناس گفت: پرهیز از اظهار نظرهای شخصی در ارائه نظریات کارشناسی، امانت داری و رازداری و نیز احساس مسئولیت و خدا را ناظر و شاهد دانستن بر اعمال خود از مهمترین ویژگی‌های یک کارشناس ماهر و خوب است که می‌توانند در تحقق اهداف و رسالت‌های دستگاه قضائی مثمر ثمر باشند.

رئیس کل دادگستری استان هم چنین با توصیه به مرکز و کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان مبنی بر بروز بودن اطلاعات و دانش کارشناسان بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر و مداوم تأکید کرد و افزود: پیچیدگی‌های جوامع امروزی و به تبع آن تخصصی بودن و فنی بودن موضوعات برخی از پرونده‌ها ایجاب می‌کند تا کارشناسان از دانش روز و فناوری‌های نوین بهره مند باشند تا در مواقع لزوم بتوانند نظریات تخصصی و صحیح خود را اعلام کنند.

حجت‌الاسلام کثیرلو با انتقاد از برخی از ادارات دولتی در عدم استفاده مطلوب از فناوری‌ها در ارسال و دریافت سیستمی و الکترونیک مکاتبات اداری ادامه داد: اقدام و عمل بر مبنای سند تحول قضائی یکی از مهمترین رویکرد دستگاه قضائی است که در آن بر لزوم استفاده از فن آوری‌ها در ارائه خدمات قضائی تأکید فراوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس دادگستری استان اقدامات بسیار مطلوبی در این خصوص داشته است و توانسته است در بحث برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی و ابلاغ الکترونیکی اوراق قضائی به موفقیت‌های خوبی دست یابد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1158225

مهمترین اخبار ایران و جهان: