نیوز سیتی!
09 فروردین 1402 - 10:37

لزوم ایمن‌سازی جاده‌ها برای کاهش تصادفات/ جذب 3.5 میلیارد تومان در طرح حمایتی و درمانی

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ایمن سازی در کاهش حوادث کمک قابل توجهی دارد، گفت: نصب دوربین در مسیرهای ارتباطی پرخطر از عوامل ایجاد امنیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید البرز حسینی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در دیدار با نجاتگران پایگاه امداد و نجات جاده‌ای دوتپه ضمن تبریک سال نو و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: زنجان، استانی محل گذر است و آمار مخاطرات جاده‌ای آن در کنار حوادث طبیعی نیز بالاست و نجاتگران هلال احمر در خصوص امدادرسانی در حوادث همیشه در زحمت هستند. 

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصادفات متعددی در جاده‌های شهرستان خدابنده و استان زنجان روی می‌دهد، افزود: مسیر ابهر تا خورخوره در شهرستان بیجار که در پیوست قانونی تثبیت شده، یکی از حادثه خیزترین مسیرهای استان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه ایمن سازی در کاهش حوادث کمک قابل توجهی دارد، گفت: نصب دوربین در مسیرهای ارتباطی پرخطر از عوامل ایجاد امنیت است. 

حسینی تاکید کرد: ما قدردان زحمات همه نجاتگران هلال احمر استان زنجان هستیم چرا که علاوه بر حوادث جاده‌ای در عملیات‌های برف و کولاک نیز همواره فعال هستند و در واقع مخاطرات و سوانح هلال احمری‌ها را به چالش می‌کشد. 

همچنین سید قاسم موسوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این دیدار گفت: خوشبختانه بر اساس برنامه‌های رئیس جمعیت هلال احمر کشور در 6 ماهه دوم سال، گشایشی در بیمه تامین اجتماعی و رفاهی نجاتگران انجام شد. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: در حال حاضر هزینه‌های ایاب و ذهاب نجاتگران داوطلب همزمان با حقوق کارکنان واریز می‌شود که امید داریم این روند ادامه داشته باشد و به سمت سیستم ایده آل حرکت کنیم و به لحاظ سطح علمی - آموزشی و فضاهای ساختمانی نجاتگران را ارتقا دهیم. 

وی با بیان اینکه با تلاش‌های نماینده شهرستان خدابنده در مجلس مرکز فیزیوتراپی شهرستان خدابنده تجهیز شده است، تصریح کرد: در مراحل بعدی دستگاه‌های مورد نیاز و پیشرفته‌تر نیز خریداری و این مرکز مجدد تجهیز خواهد شد. 

موسوی تاکید کرد: با تلاش نمایندگان مجلس شورای اسلامی و با تصویب بودجه 1401 و 1402، خرید آمبولانس در خرداد ماه امسال در سطح کشور خریداری خواهد شد که خودروی نجات در شهرستان خدابنده برای تجهیز پایگاه‌ها نیاز جدی است. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان به طرح حمایتی – درمانی اشاره کرد و افزود: سال گذشته بیش از 3 میلیارد و 500 میلیون تومان در سطح استان زنجان جذب شد.

گفتنی است، در ادامه این دیدار بخشدار دو تپه و سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان خدابنده درخواست‌های خود را با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مطرح کردند.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1115869

مهمترین اخبار ایران و جهان: