نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 09:32

رونمایی از کتاب «خودکارآمدی تحصیلی» در کوهبنان

با حضور فرماندار و جمعی از مسؤولان، از کتاب خودکار آمدی تحصیلی نوشته خانم ندا عرب در محل کتابخانه عمومی کوهبنان رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، مجید توکلی فرماندار کوهبنان امروز در حاشیه رونمایی از کتاب خودکارآمدی تحصیلی، اظهار کرد: نوشتن عامل ماندگاری نام‌ها، افکار، خدمات، اقدامات و دستاوردهای یک ملت است، بنابراین تمامی ظرفیت‌های دولتی و عمومی شهرستان باید برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیج و به‌کار گرفته شوند.

 وی ادامه داد: نویسندگان باید نیازهای قشرهای مختلف جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان را شناسایی و آثار خودشان را در این راستا تدوین کنند.

 فرماندار کوهبنان افزود: نیاز امروز جامعه ما به‌ویژه قشر جوان و نوجوان این است که با کتاب انس داشته باشند و کتاب باید در سبد کالای خانوارها جای بگیرد.

 توکلی بر لزوم توجه خانواده‌ها به مطالعه واختصاص دقایقی از شبانه‌روز به این امر تأکید کرد و گفت:  مطالعه کتاب می‌تواند سبب پیشرفت در همه زمینه‌ها و همچنین جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی شود.

 در ادامه نویسنده کتاب نیز طی توضیحاتی گفت: خودکارآمدی یعنی احساس شایستگی و رضایت فرد از انجام فعالیت‌های زندگی و عبور از چالش‌های زندگی است.

 ندا عرب افزود: افرادی که خودکارآمدی بالایی دارند موقعیت‌های با ارزش را تعقیب می‌کنند و اهداف بالایی دارند.

وی بیان داشت: دانش‌آموزی که خود کارآمدی بالایی دارد به توانایی خودش برای پیشرفت تحصیلی ایمان دارد و منتظر شانس و قسمت نیست بلکه با تلاش و پشتکار به اهداف خودش خواهد رسید

به گزارش فارس، کتاب خودکارآمدی تحصیلی، توسط ندا عرب مشاوره انتظامی شهرستان کوهبنان در ۷۹ صفحه و در شش فصل به رشته تحریر درآمده و سال ۱۴۰۱ توسط انتشارات تهران، موسسه نشر سیمرغ آسمان آذرگان به چاپ رسیده است.

پایان پیام/۸۰۰۱۲/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1177369

مهمترین اخبار ایران و جهان: