نیوز سیتی!
10 اردیبهشت 1402 - 15:58

مسئولان مقصر در خسارات سیل اخیر بجنورد مجازات می‌شوند

بجنورد- رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: دادستان بجنورد باید علل اصلی شکل گیری خسارات سیل را شناسایی کرده و علیه اشخاص حقوقی مرتکب ترک فعل پرونده قضائی تشکیل دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا براتی زاده ظهر یک شنبه در شورای قضائی خراسان شمالی اظهار داشت: دادستان بجنورد باید علل اصلی شکل گیری خسارات سیل را شناسایی کرده و علیه اشخاص حقوقی مرتکب ترک فعل و اشخاص حقیقی مقصر در این خصوص، پرونده قضائی تشکیل دهد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه برخی ساخت و سازها یا تصرفات غیرمجاز از سوی افراد در مسیر و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها ایجاد شده، گفت: سیل اخیر در استان ثابت کرد به هیچ وجه شرایط فعلی زیرساخت‌ها این حوزه در جهت تسهیل موجبات پیشگیری از بروز حوادث به هیچ وجه مناسب نیست.

وی با تأکید بر ضرورت تطبیق نقشه‌های هوایی قدیمی جهت تشخیص مسیر طبیعی و متعارف مسیل‌ها خاطرنشان کرد: بر اساس نقشه‌های هوایی قدیمی، مسیر واقعی برخی مسیل‌ها به تدریج با انحراف جدی مواجه شده است.

براتی زاده با اشاره به رسالت ذاتی دستگاه قضائی در پیگیری مطالبات عمومی مردم، بیان داشت: بازگشایی مسیل های انباشته از گل و لای و سیلاب یکی دیگر از اولویت‌های مهم و وظایف قانونی مسؤولان است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بیان داشت: با مصادیق ترک فعل‌ها هیچ اغماض و مماشاتی در کار نخواهد بود و طبعاً نتیجه اقدامات انجام شده نیز در اولین فرصت به اطلاع افکار عمومی و مردم عزیز استان خواهد رسید.

براتی زاده در ادامه به وضعیت نابسامان گوشت قرمز و مرغ در استان نیز واکنش نشان داد و از پیگیری این موضوع و تلاش در راستای ساماندهی وضعیت فعلی خبر داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1178325

مهمترین اخبار ایران و جهان: