نیوز سیتی!
14 اردیبهشت 1402 - 09:39

آزادی ۱۶۸۰ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان/ کاهش ۵۶ درصدی موجودی پرونده‌های قضایی استان

رئیس کل سابق دادگستری لرستان گفت: طی چهارسال اخیر هزار و ۶۸۰ زندانی جرائم غیرعمد استان با کمک ستاد دیه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد رزم صبح امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری لرستان، اظهار کرد: قریب به ۴ سال حدمت به مردم استان نصیبم شد که با همکاری و تلاش‌های شبانه روزی اقدامات گسترده‌ای در جهت اجرای سیاست‌های قوه قضائیه انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تقویت مسائل عمرانی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی همواره در اولویت کاری بوده است.

رئیس کل سابق دادگستری لرستان، با اشاره به کسب رتبه‌های اول، دوم و سوم کشوری از حیث عملکردی این مجموعه طی سال‌های اخیر، افزود: امروز و با وحدت و همدلی مجموعه مراجع نظامی انتظامی امنیتی قضایی لرستان امن‌ترین استان کشور است.

رزم با اشاره به ۸۲ هزار پرونده از چهارسال پیش به مجموعه دادگستری استان، گفت: اکنون این تعداد پرونده به ۳۶ هزار و ۳۶۲ پرونده رسیده و این کاهش ۵۶ درصدی موجودی‌ها را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در طی سال‌های اخیر ۸۷ فقره احکام قصاص نفس، اعدام و محاربه انجام شد، گفت: همچنین ۱۰۱ فقره رضایت قتل عمد جلب شده است.

رئیس کل سابق دادگستری لرستان به دستگیری ۱۱۵ قاتل فراری در استان طی ۴ سال اخیر اشاره و تصریح کرد: امروز ابلاغ الکترونیکی در مجموعه قضایی استان به ۹۵ درصد رسیده است.

رزم با اشاره به شناسایی ۴۰ جرم مهم استان، گفت: قتل، تیراندازی، سرقت‌های مسلحانه، اراذل و اوباش و ارتشاع از جمله مهمترین این جرائم شناسایی شده است.

وی بیان داشت: طی چهارسال اخیر هزار و ۶۸۰ زندانی جرائم غیرعمد استان با کمک ستاد دیه آزاد شد.

رئیس کل سابق دادگستری لرستان با اشاره به ایجاد پنج دادگاه بخش در استان، گفت: ۷۲ کارآموز قضایی را به مجموعه قضایی استان افزوده شدند.

رزم با اشاره به بازدید از ۱۸۷ واحد تولیدی لرستان، گفت: در راستای رونق تولید و رفع موانع تولید ۳۳۰ جلسه در مجموعه قضایی استان برگزار شد.

رئیس کل سابق دادگستری لرستان بر تلاش جهت تعمیق روابط در بین پرسنل این دستگاه اشاره و تصریح کرد: امروز یک مجموعه منسجم و متحد و عدالت‌محور و پاکدست در استان فعالیت دارند، به‌نحوی که دستگاه قضایی لرستان ۲ سال متوالی رتبه سلامت قضایی را کسب کرده است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1187769

مهمترین اخبار ایران و جهان: