نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 22:25

مجمع خیرین ازدواج در کردستان تشکیل می شود

سنندج- سرپرست معاونت امور جوانان کردستان از تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان خبر داد و گفت: خیرین می‌توانند در تأمین جهیزیه و هزینه های ازدواج جوانان نقش مهمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید آوج روز چهارشنبه در نشست فعالان اجتماعی و تشکل‌های مردم نهاد استان در حوزه ازدواج جوانان و جوانی جمعیت اظهار کرد: با توجه به ضرورت تحقق اهداف جوانی جمعیت و لزوم ارائه خدمات سلامت محور، حوزه جوانان استان تمام توان خود را به کار گرفته و فرهنگ‌سازی پیرامون «حمایت از خانواده، ترویج ازدواج و فرزندآوری» در جامعه را اولویت برنامه‌های اجرایی خود قرار داده است.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج ویژه جوانان با هدف پیشگیری از آسیب‌های این بخش در شهرستان‌های سراسر استان برگزار می‌شود.

آوج با اشاره به نقش مشاوره در شکل‌گیری کیفی‌سازی زندگی، عنوان کرد: ۱۱ مرکز مشاوره ازدواج و خانواده با مجوز این اداره کل در سطح استان وجود دارد که به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

سرپرست معاونت امور جوانان استان از تشکیل مجمع خیرین ازدواج در استان خبر داد و گفت: خیرین می‌توانند در تأمین جهیزیه و هزینه‌های ازدواج جوانان نقش مهمی داشته باشند.

وی بر تسهیل در پرداخت وام ازدواج جوانان با همکاری و هماهنگی بانک‌های کردستان تاکید کرد و افزود: از بانک‌های استان انتظار داریم پرداخت وام ازدواج جوانان را با سهولت و در کمترین زمان ممکن انجام دهند.

آوج خاطرنشان کرد: مدتی است که استفاده جوانان از ۲۰ درصد فضاهای فرهنگی دستگاه‌ها برای برگزاری جشن‌های ازدواج مطرح است که متأسفانه فقط یک مورد سالن ورزشی شهرستان قروه در اختیار متقاضی قرار گرفته که امیدواریم با همراهی فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان این امر به زودی محقق شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1186925

مهمترین اخبار ایران و جهان: