نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 15:45

مکتب فاطمی (س) جامع‌ترین برای سعادت انسان‌ها است

قزوین- امام جمعه محمودآباد با بیان اینکه تنها راه نجات و تعالی بشر مکتب فاطمی (س) است، افزود: انسان‌ها هم به تدریج این حقیقت را که تنها راه نجاتشان مکتب فاطمی (س) است بیشتر احساس می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر محمودآباد نمونه اظهار کرد: طبق آموزه‌های دینی، حضرت فاطمه (س) تنها یک شخص نیستند بلکه یک جریان، تفکر، منظومه فکری، نظام تربیتی و در یک کلمه یک «مکتب» است.

وی با بیان اینکه مکاتب باید برای انسان سازی، خانواده سازی، جامعه سازی، نظام سازی و تمدن سازی برنامه داشته باشند، عنوان کرد: تحقق انسان تراز تنها از خانواده سالم نشأت می‌گیرد و خروجیِ خانواده‌های سالم، نیز جامعه سالم است.

امام جمعه محمودآباد با اشاره به اینکه خانواده، به مثابه سلول‌ها و آجرهای ساختمان‌ساز جامعه هستند، تاکید کرد: جامعه سالم یا ناسالم، برآیند سلامت یا آسیب خانواده‌ها است و نتیجه جامعه سالم، نظام، زمامداران و دولت سالم است.

وی با بیان اینکه تنها راه نجات و تعالی بشر مکتب فاطمی (س) است، افزود: انسان‌ها هم به تدریج این حقیقت را که تنها راه نجاتشان مکتب فاطمی (س) است بیشتر احساس می‌کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به مشکلات موجود در لبنان بیان کرد: بروز اختلافات داخلی و مداخلات خارجی باعث شده این کشور یک ماه است که رئیس جمهور نداشته باشد.

وی تصریح کرد: بروز اختلافات داخلی در بین برخی هم‌پیمانان جبهه مقاومت از یک سو و تلاش‌های عوامل داخلیِ مثلث عبری- عربی- غربی برای تداوم بن‌بست سیاسی در لبنان از دیگر سو، بخشی از راهبرد صهیونیست‌ها برای بی‌ثباتی در منطقه است.

امام جمعه محمودآباد عنوان کرد: این مداخلات و تلاش‌ها باعث شده تا لبنان زخم‌خورده از اختلافات داخلی و توطئه‌های خارجی در سالهای اخیر دچار التهابات مداوم باشد.

وی در پایان یادآور شد: بخش اصلی این فشارهای ترکیبی، برای ناکارآمد جلوه دادن گفتمان مقاومت در انظار مردم لبنان است که تاکنون توفیق چندانی نداشته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 928570

مهمترین اخبار ایران و جهان: