نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 11:33

تامین آب میان مدت شهرهای مرزی خراسان جنوبی نیازمند ۱۳۰۰ میلیارد

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تامین آب میان مدت شهرهای مرزی استان در دستور کار بوده که این امر نیازمند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین امامی صبح پنج شنبه در حاشیه افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب بیرجند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۰ مخزن به علاوه ۱۷ حلقه چاه برای تأمین آب استان در تابستان اجرایی شود، افزود: تأمین آب اضطراری شهرها اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان نیاز است که تاکنون از این میزان ۴۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه ۲۳ مجتمع آب روستایی و پنج تک روستایی در دست اجرا داریم، اظهار کرد: در سال جاری ۸۷ میلیارد تومان از محل محرومیت زدایی و ۵۲ میلیارد تومان اعتبار ملی برای مجتمع‌های آب روستایی تعریف شده است.

امامی با اشاره به تأمین آب میان مدت در شهرهای مرزی به ویژه در شهرستان‌ها درمیان و زیرکوه، بیان کرد: در راستای تأمین آب میان مدت این شهرها پیگیری‌هایی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی ادامه داد: این امر نیازمند هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تا دغدغه میان مدت این شهرها رفع شود.

وی اظهار کرد: شبکه تصفیه خانه فاضلاب بیرجند از ۵۰۶ کیلومتر حدود ۳۲ کیلومتر باقی مانده است و برای تأمین مالی آن دغدغه خاصی وجود ندارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 912326

مهمترین اخبار ایران و جهان: