نیوز سیتی!
14 آذر 1401 - 18:58

تولید ۹۵۰ هزار تن قیر در شرکت نفت پاسارگاد

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد گفت: میزان تولید در سال گذشته یک‌میلیون تن بوده که امسال هدف‌گذاری رشد ۵۰ درصدی برنامه‌ریزی شده است. از ابتدای سال تاکنون حدود ۹۵۰ هزار تن قیر در ۶ کارخانه این مجموعه تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک مسعود اسفندیار امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت نفت پاسارگاد به عنوان بزرگترین تولیدکننده قیر در خاورمیانه، دارای ۶ کارخانه در شهرهای مختلف از جمله شازند و دو پایانه صادراتی در بندر امام خمینی(ره) و بندر شهید رجایی است.

وی افزود: تولیدات این شرکت در ۱۵ نوع گرید مختلف قیر از جمله آخرین گریدهایی که در سطح دنیا وجود دارد، است، همچنین آخرین محصول تولید شده در شرکت در هوای -۲۲ قابلیت استفاده دارد.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد بیان کرد: با توجه به اینکه در صنعت قیر هستیم و ممکن است همه این صنعت را سیاه تصور کنند اما به عنوان صنعت سبز شناخته شدیم؛ در تعریف استانداردسازی، استاندارد کف مطلوبیت است اما نفت پاسارگاد فراتر از استاندارد رفته و به عنوان سکان‌دار در سطح کشور معرفی می‌شود.

 اسفندیار اضافه کرد: میزان تولید در سال گذشته یک‌میلیون تن بوده که امسال هدف‌گذاری رشد ۵۰ درصدی برنامه‌ریزی شده است. از ابتدای سال تاکنون حدود ۹۵۰ هزار تن قیر در ۶ کارخانه تولید شده است.

وی اضافه کرد:‌ در بحث صادرات شرکت در رینگ بورس به صورت ریالی عرضه می‌کند ولی شرکت‌های زیرمجموعه به صورت ارزی فروش انجام می‌دهد، صادرات نیز به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و همچنین چین و هند انجام می‌شود. صادرات به اروپا نیز از دیگر اهداف است.

پایان پیام/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 898626

مهمترین اخبار ایران و جهان: