نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 21:27

ارتقا ۷۰ درصدی دوربین‌های نظارتی در جاده های هرمزگان

بندرعباس - معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان گفت: با نصب و راه‌اندازی دوربین‌های جدید نظارت تصویری در سال جاری، حدود ۷۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی رضایی لر یگفت: در استان هرمزگان هزار و ۷۱۲ روستا و آبادی دارای سکنه وجود دارد که تاکنون هزار و ۱۹۰ روستای آن معادل ۷۰ درصد از راه روستایی آسفالته برخوردار شده‌اند.

وی اضافه کرد: از این تعداد روستا، تعداد هزار و ۳۳۱ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که هزار و ۸۷ روستای بالای ۲۰ خانوار معادل ۸۲ درصد از راه مناسب و آسفالته برخوردار شده‌اند.

رضایی لری با اشاره به فعالیت اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره راهداری هرمزگان در ماه‌های گذشته گفت: برای برخوردار نمودن ۲۴۴ روستای باقیمانده بالای ۲۰ خانوار نیاز به احداث و آسفالت ۱۵۱۰ کیلومتر راه روستایی است که به اعتباری بالغ‌بر ۴,۹۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد. طول کل راه‌های روستایی استان هرمزگان ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومتر است که تاکنون پنج هزار و ۲۷۵ کیلومتر آسفالت شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری طول ۱۳۳ کیلومتر راه روستایی در قالب ۳۲ پروژه احداث و آسفالت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، علی‌رغم مشکلات اعتباری و عدم تخصیص اعتبار به پروژه‌های راه روستایی تاکنون، ۳۵ درصد رشد داشته است. طول آسفالت شده در ۹ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰، طول ۸۷ کیلومتر بوده است.

رضایی لری تأکید کرد: طول آسفالت شده پروژه‌های ساخت راه روستایی در کل سال ۱۴۰۰، طول ۱۳۷ کیلومتر بوده است. همچنین در این مدت ۹ ماهه ابتدایی سال جاری ۲۴۹ کیلومتر راه روستایی زیرسازی شده که همگی آن‌ها آماده اجرای آسفالت هستند.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری در خصوص پروژه های پایانه بار بندرعباس گفت: در سال جاری در جهت رفاه حال رانندگان و صنوف حمل‌ونقلی مستقر در پایانه بار بندرعباس، برای تعمیر و مرمت پایانه بار بندرعباس و با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده، ۸ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ و تخصیص‌یافته که نسبت به سال گذشته ۴ برابر شده است.

رضایی لری با اشاره به کنترل و ارتقا امنیت جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی، گفت: در سال جاری و در جهت کنترل محورهای مواصلاتی، مجوز احداث ۳ پاسگاه پلیس‌راه از سازمان راهداری، اخذشده که ۲ پاسگاه جدیدالاحداث در محور کهورستان لار و محور بندرعباس میناب محدوده چاه فعله بوده و یک پاسگاه نیز در محور میناب – جاسک در محل پاسگاه فعلی که به دلیل قدمت زیاد قابل‌استفاده نیست، احداث خواهند شد.

معاون فنی و راه‌های روستایی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان تشریح کرد: هزینه احداث این ۳ پاسگاه بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان است که از سوی سازمان راهداری تأمین خواهند شد و برای پایش تصویری محورهای مواصلاتی شریانی استان تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری نصب‌شده است که با عنایت به پیگیری‌های به‌عمل‌آمده در سال جاری، مجوز نصب و راه‌اندازی ۸ دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید نیز اخذ شد که در حال نصب و راه‌اندازی است و با نصب و راه‌اندازی دوربین‌های جدید نظارت تصویری در سال جاری حدود ۷۰ درصد ارتقا پیدا می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 925470

مهمترین اخبار ایران و جهان: