نیوز سیتی!
21 آذر 1401 - 18:40

اصلاح الگوی مصرف گاز با تعرفه‌گذاری برای پرمصرف‌ها

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: با اعمال تعرفه‌گذاری برای مصرف گاز، گاز مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند قطع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آمارها از روند طبیعی افزایش مصرف گاز همزمان با افزایش سرما در کشور حکایت می‌کنند اما نشان هم می‌دهد ایرانیان شعله‌ها را بیشتر از حد معمول و طبیعی بالا کشیده‌اند.

رتبه دوم ایران در ذخایر گازی و همچنین رتبه دوم در مصرف آن وضعیتی نامطلوب را نشان می‌دهد در صورتی که مصرف گاز در ایران به تنهایی بیشتر از 30 کشور اروپایی است.

با کاهش بیشتر دما در کشور و در صورت ادامه روند فعلی مصرف قطع گاز پرمصرف‌ها قطعی خواهد بود.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه نیز از وضعیت مشابه دیگر استان‎‌ها در کرمانشاه خبر داد و با پرمصرف‌ها اتمام حجت کرد و اظهار داشت: اصلاح تعرفه‌ها بیشتر با هدف بازدارندگی از مصرف بی‌‌رویه است.

وی عنوان کرد: مشترکان پرمصرف در استان با اعمال تعرفه‌های جدید که اخیرا مصوب و ابلاغ شده در صورت افزایش مصرف با افزایش گازبهای مصرفی مواجه خواهند شد.

حسینی درباره بازرسی از ادارات گفت: برای هر یک از نواحی و مناطق گازرسانی شهر کرمانشاه به صورت روزانه اکیپ بازرسی در نظر گرفته شده که با مراجعه به ادارات و سازمان‌ها و نهادهای دولتی و اماکن تجاری پرمصرف اقدام به سنجش دمای محیطی آن‌ها کرده و در صورت عدم رعایت دمای بیش از 18 درجه سانتیگراد تذکر دریافت کرده و در صورت تکرار، گاز آن مجموعه قطع خواهد شد

وی افزود: این اکیپ‌های بازرسی در تمام طول هفته و ساعات اداری و غیر اداری به ادارات و سازمان‌های مختلف سطح استان مراجعه کرده و دمای آن‌ها را کنترل خواهند کرد و رعایت ادارات و توجه به دستورالعمل ابلاغی به منظور کاهش مصرف گاز طبیعی ضروری است.

حسینی گفت: متأسفانه برخی ادارات، با وجود تأکیدات و پیگیری‌های ما در فصل تابستان از طریق مراجع استانی و استاندار و تکالیفی که برای آن‌ها در زمینه بهینه‌سازی موتورخانه مشخص شد، این مهم را انجام نداده‌اند.

وی با بیان اینکه تأسیسات برخی ادارات وضعیت نامطلوبی دارند و اتلاف حرارتی آنها بسیار بالا است افزود: تا پایان فصل زمستان به صورت روزانه این پایش در تمامی ادارات سطح استان ادامه دارد و گزارشات مربوطه را به استاندار و سایر مراجع ذی ربط ارسال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 906870

مهمترین اخبار ایران و جهان: