نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 10:31

کاهش ذخایر آبی بزرگترین سد مازندران به ۲۹ میلیون مترمکعب

ساری- معاون حفاظت آب منطقه ای مازندران با اشاره به کاهش ذخایر آبی پشت سدهای استان گفت: ذخایر آبی بزرگترین سداستان به نام شهید رجایی به ۲۹ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

مرتضی نبی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به این که بدترین شرایط آبی را در استان داریم، افزود: کاهش ذخایر آبی در سد شهید رجایی بحرانی شده و میزان ذخایر به ۲۹ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با اظهار این که در حال حاضر سخت‌ترین شرایط را تجربه می‌کنیم، افزود: در حال حاضر میزان ذخایر آبی ۱۸ درصد ذخایر سد را تشکیل می‌دهد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز کاهش چشمگیر یافته است.

وی با بیان این که هیچ سالی میزان ذخایر سد شهید رجایی تا این حد کاهش نیافته بود، گفت: با توجه به کاهش بارندگی وضعیت منابع آبی چندان مناسب نیست و اگر رویه به همین شکل ادامه یابد دچار مشکل می‌شویم.

نبی زاده گفت: با توجه به این این که بیشترین مصرف آب در حوزه کشاورزی است از کشاورزان تقاضا داریم با ررعایت موارد، شخم وشیار زودهنگام، بیمه محصولات کشاورزی و لایروبی انهار، ارقام کم آب بر را در دستور کار قرار دهند.

معاون آب منطقه‌ای مازندران یادآور شد: امیدواریم با مدیریت منابع آب و تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف، شاهد کمترین تنش آبی در استان باشیم.

۱۱ سد کوچک و بزرگ با ظرفیت بیش از ۳۰۰ میلیون مترمکعب در مازندران وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 907926

مهمترین اخبار ایران و جهان: