نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 18:10

ضرورت استفاده از فن‌آوری‌های نوین در مدیریت شهری

مسوول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی گفت:در جامعه کنونی متاسفانه از ظرفیت اندیشمندان و دانشگاهیان و افراد متخصص استفاده نمی‌شود و ضروری است این ظرفیت برای برون رفت از مشکلات به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی دژم مسوول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی در جلسه کارگروه مدیریت شهری با اشاره به وظایف سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی متشکله از هفت کارگروه تخصصی با اساتید مجرب و متخصص دانشگاهی بوده و در نظر دارد با ارائه راهکارهای مناسب و بحث مطالبه‌گری درست در جهت احصاء مشکلات جامعه و استان  و برون رفت از آن گام موثری بردارد.

وی با ابراز تأسف ادامه داد: در حال حاضر جامعه گریبان‌گیر روزمرگی شده و شاهد این موضوع هستیم که برخی مسوولان توانایی و یا اهتمامی برای برون رفت از مشکلات را ندارند .

دژم تصریح کرد: با توجه به اینکه در جامعه ما دچار مشکلاتی در زیرساخت‌ها هستیم در این راستا بایستی سیاست‌گذاری‌های مناسب و برنامه‌ریزی اصولی برای آینده در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به هوشمندسازی سیستم‌های اجرایی تاکید کرد: هوشمندسازی سیستم بسیاری از مشکلات رانت‌خواری را رفع کرده و چه بسا لازم است در اجرایی شدن بسیاری از پروژه‌ها از استفاده  پادزهر و مسکن گذر کرده و برای رفع مشکلات آسیب‌های آنان شناسایی و از ریشه معضلات موجود را حل کنیم.

مسوول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی افزود: در جامعه کنونی متاسفانه از ظرفیت اندیشمندان و دانشگاهیان و افراد متخصص استفاده نمی‌شود و ضروری است این ظرفیت برای برون رفت از مشکلات به فراموشی سپرده نشود.

وی گفت:  مدیر خوب آن است که همیشه در صحنه حاضر باشد و قبل از به وجود آمدن مشکل پیش‌بینی‌های لازم انجام و از بروز مشکل جلوگیری شود.

دژم با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی مدیریت شهری تصریح کرد: کارگروه تخصصی مدیریت شهری سازمان، یک تیم قوی و منسجم است و با تشکیل جلسات و ارایه راهکارهای مناسب تابع رای اکثریت بوده و سعی دارد با اقدامات انجام شده باری از مشکلات جامعه برای توسعه هر چه بیشتر استان و کشور بردارد.

ترافیک یک معضل اساسی برای ارومیه است

غلامرضا میرزایی رییس کارگروه مدیریت شهری سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان‌غربی در این جلسه با بیان اینکه بحث ترافیک شهری تبدیل به یک معضل اساسی شده است اظهارداشت: سرگرم شدن به مسایل روزمره باعث شده است مجال و فرصتی برای حل مشکلات به صورت عملی و اندیشمندانه به وجود نیاید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه علم هر روز در مسیر توسعه پیش می‌رود و بشریت به تناسب علم پیشرفت می‌کند چگونه ممکن است بر مشکلات غلبه نکنیم.

وی با اشاره به بحث ترافیک شهر ارومیه یادآور شد: ترافیک شهری به صورت موردی و کلی است که به نظر می‌رسد بایستی بحث ترافیک شهری برای آرام ساختن وضع موجود به صورت موردی حل و در گام بعدی به صورت کلی رفع و حل شود.

رییس کارگروه مدیریت شهری عنوان کرد: زیرساخت‌های مناسب در بحث ترافیک شهری ایجاد نشده ، در بحث حمل و نقل عمومی، تعطیلی ساعات ادارات و مدارس ما دچار مشکل هستیم.

میرزایی عنوان کرد: برای کاهش ترافیک در کمربندی شهر میتوان مکان بارفروشان و وانت بارها را از نقطه تند رو به مناطق کند رو تغییر داد.

سهم ۵۰ درصدی فروش پارکینگ‌ها از طرف شهرداری به سازمان ترافیک واریز شود

امیرسقراط نظمی رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری در این جلسه با بیان اینکه ساماندهی  محدودیت ترافیک برعهده سیستم راهور است عنوان کرد: بایستی راهکاری مناسبی در بحث ساماندهی تردد وسایل نقلی شخصی ایجاد شود  و در زمان مشخص به  وسایل شخصی اجازه تردد داده شود.

وی ادامه داد:  سهم ۵۰ -۴۰ درصدی فروش پارکینگ‌ها توسط شهرداری بایستی به سازمان ترافیک واریز شده و این مبلغ برای بهبود سیستم‌های ترافیکی هزینه شود .

نظمی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی همایش‌ها و جشنواره‌ها در مرکزیت شهر برگزار می‌شود و این موضوع موجب افزایش تردد و به طبع آن افزایش ترافیک است و لازم است سمینارها و همایش‌ها در خارج از شهر و در هتل‌ها برگزار شود که در این‌صورت هتل‌ها و برخی مراکز نیز فعال خواهند شد.

 رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان‌غربی عنوان کرد: بسیاری افراد در سطح شهر و با رانندگی نامناسب باعث گره ترافیکی شده و برخی تخلفات را انجام می‌دهند که برای کاهش این اقدامات بایستی برخورد جدی با متخلفان انجام شود.

نظمی اشاره به اینکه در طول روز برای اقدامات شهرداری از جمله حرص درختان، رنگ آمیزی جداول در زمان پیک تردد خودروها باعث گره ترافیکی می‌شود یادآور شد:برای عملیات و اقدامات شهرداری از نیروهای متخصص و کیفی استفاده شده و عملیات در زمان مناسب و خارج از پیک ترافیکی انجام شود.

وی با توجه به افزایش آلودگی شهر ارومیه و فرسودگی خودروها خاطرنشان کرد:بایستی به طور مستمر بازرسی در خصوص معانیه فنی خودروها انجام شده و با این اقدام آلودگی هوا کاهش خواهد یافت.

این مقام مسوول ادامه داد: فرهنگ‌سازی و آموزش فرهنگ ترافیکی از اهمیت بسزایی برخوردار است  که همگان بایستی آموزش ترافیک از مقاطع دبستانی آغاز شود.

وی با اشاره به مدیریت مناسب و اجرایی شدن درست امورات عنوان کرد: بایستی شایسته سالاری در بحث مدیریت و ادارات رواج داده شود و از ایده کشی و نخبه کشی جلوگیری گردد.

  رییس کانون کارشناسان رسمی دادگستری در خصوص کاهش ترافیک شهری عنوان کرد:  مراکز آموزشی در مرکزیت شهر نباید متمرکز شود با با این اقدام با ترافیکی کنترل گردد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه آموزش های لازم برای رانندگان کم تجربه داده شود عنوان کرد: تردد خودروهای سنگین در مرکزیت شهر در زمان‌های مشخص و خارج زمان ترافیکی انجام شود.

میانگین تصادفات شهری بیش از ۲۰۰ مورد در روز است

سرهنگ پناهی رییس  پلیس راهور شهرستان ارومیه در این جلسه عنوان کرد: با توجه مقتضیات زمان شرایط فعلی با گذشته بسیار متفاوت بوده و ما در حال حاضر با ضعف قانون و کمبود حمایت مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث ترافیک شهری با زیرساخت‌های مناسبی مواجه نیستیم تصریح کرد: ۹۵ درصد مصوبات شورای ترافیک شهری اجرایی نشده و اعتبارهای مناسب برای انجام مصوبات تامین نمی‌شود .

وی گفت: پارک‌های حاشیه‌ای خودروهای شخصی در خیابان‌ها معضل اساسی بوده و  در بحث ساماندهی آن دچار مشکل هستیم.

پناهی ادامه داد: میانگین تصادفات شهر بیش از ۲۰۰ مورد بوده و در مناطق بالای شهر اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در بحث احداث بیمارستان و مراکز آموزشی استعلام لازم  از  سمت پلیس راهور انجام نشده و این مراکز در مرکزیت شهر متمرکز و باعث افزایش ترافیک شهری می‌شود و برج های ساخته شده در مرکز شهر بدون پارکینگ بوده و ترافیک شهری را دوچندان می‌کند .

 

انتهای پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 925170

مهمترین اخبار ایران و جهان: