نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 10:47

دعوت رسمی از نخست وزیر عراق برای بازدید از مقر اتحادیه اروپا

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن دیدار با «محمد شیاع السودانی» از او دعوت کرد تا از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل بازدید کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، نخست‌وزیر عراق دعوت‌نامه‌ای رسمی برای بازدید از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل به منظور رایزنی درباره پرونده‌های مهم مورد توجه طرفین دریافت کرد.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «محمد شیاع السودانی» در حاشیه شرکت در نشست «همکاری و مشارکت بغداد ۲» به میزبانی اردن، با «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه بین عراق و تمامی کشورهای اتحادیه اروپا، راه‌های تقویت مشارکت و تبادل در سطوح اقتصادی و امنیتی و سایر زمینه‌های مورد توجه و منافع مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

السودانی در دیدار بورل خاطرنشان کرد که عراق به توازن در روابط خارجی خود، جهت گیری به سمت اقدامات بین المللی برای تقویت امنیت و ثبات منطقه و تلاش‌های مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و رویارویی با چالش‌های اقتصادی اهمیت می‌دهد.

بورل نیز بر حمایت اتحادیه اروپا از ثبات عراق و تقویت همکاری‌ها در سطوح مختلف تاکید و از السودانی برای بازدید از مقر اتحادیه اروپا در بروکسل دعوت کرد تا درباره پرونده‌های مشترک گفتگو کنند و روابط شراکتی بین عراق و کشورهای اتحادیه اروپا را تحکیم بخشند. نخست وزیر عراق نیز تأکید کرد که در اولین فرصت ممکن به این دعوت پاسخ مثبت خواهد داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 924226

مهمترین اخبار ایران و جهان: