نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 16:35

کرمانی‌ها با جان و دل پای کار زوار حاج‌قاسم/ حضور ۵۵۰ فعال فرهنگی از چهارمحال و بختیاری در گلزار شهدای کرمان

یک فعال فرهنگی از استان چهارمحال و بختیاری می‌گوید: انقلابی که در روحیه و نگاه مردم متأثر از سردار دل‌ها اتفاق افتاده کاملا محسوس است. هرجا اسم برده می‌شود که این‌ها زائران حاج‌قاسمند، مردم کرمان خودشان باهم و خودجوش پای کار می‌آیند و سنگ‌تمام می‌گذارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، در فاصله کمتر از دو هفته مانده به سالگر حاج‌قاسم، گلزار شهدای کرمان مملو از عاشقان و شیفتگان آن سردار و محبوب دل‌هاست.

زائران و دلدادگان سردار از گوشه و کنار این مرزوبوم به کرمان می‌آیند و در جوار شهدا برای خود توشه معنوی کسب می‌کنند. در کرمان دیار سردار سلیمانی و پایتخت مقاومت ایران، این روزها جای سوزن انداختن نیست و همه می‌آیند که سلامی به سردار عرض کرده و کمترین دینی در برابر آن همه از جان گذشتگی و جان‌فدایی سردار برای ملت ایران ادا کرده باشند.

در جمع زوار حاج‌قاسم مسافری از چهارمحال و بختیاری را می‌بینیم که با وی به گفت‌وگو می‌نشینیم.

این هموطن فرهیخته فرهنگی می‌گو‌ید:  پیرو فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند «حاج‌قاسم یک مکتب بود» برای فهم بهتر مولفه‌ها و زوایای مکتب حاج‌قاسم و همچنین مکتب فکری علامه مصباح یزدی به‌عنوان مالک اشتر و عمار مقام معظم رهبری برنامه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری طراحی کردیم که برای جمعی از فعالان فرهنگی دوره آموزشی تهیه کنیم که بعد از برگزاری این دوره و بازگشت به استان در راستای ترویج مکتب حاج‌قاسم ایفای نقش کنند.

وی ادامه می‌دهد: بهترین مکان را برای این دوره کرمان و در جوار مزار مطهر شهید حاج‌قاسم سلیمانی و بقیه شهدا که در گلزار شهدای کرمان دفن هستند، دیدیم.

این فال فرهنگی تصریح می‌کند: ۵۵۰ نفر از فعالان فرهنگی خانم و آقا این دوره را طی دو، سه می‌گذرانند و بعد برای کنش‌گری فرهنگی در این عرصه قدم برمی‌دارند.

وی با اشاره به اینکه از استان چهارمحال و بختیاری تا کرمان سختی‌های راه داشتیم اما شیرینی حضور در گلزار شهدای کرمان آن را جبران کرد، افزود: فضای کرمان بسیار خوب است و مردم مهمان‌نواز و متأثر از حاج‌قاسم هستند.

این هموطن خاطرنشان می‌کند:  انقلابی که در روحیه و نگاه مردم متأثر از سردار دل‌ها اتفاق افتاده کاملا محسوس است.  هرجا اسم برده می‌شود که این‌ها زائران حاج‌قاسمند مردم کرمان خودشان باهم و خودجوش پای کار می‌آیند و سنگ‌تمام می‌گذارند.

پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 925026

مهمترین اخبار ایران و جهان: