نیوز سیتی!
30 آذر 1401 - 19:48

دبستان ۶ کلاسه خیرساز روستای قلعه کمیز رودان افتتاح شد + عکس

با حضور مدیر کل نوسازی مدارس هرمزگان ، جمعی از مدیران شهرستان رودان و خانواده خیر مدرسه ساز لونی، دبستان ۶ کلاسه پرستار جانباز پروین اکبری در روستای قلعه کُمیز رودان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان ، ظهر امروز با حضور خانواده لونی خیرین مدرسه ساز ، مدیر کل توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان و جمعی از مسئولین شهرستانی، دبستان ۶ کلاسه پرستار جانباز پروین اکبری با اعتبار ۳۰ میلیار ریال افتتاح شد.

هاشمی مدیر کل نوسازی، توسعه، و تجهیز مدارس استان هرمزگان در حاشیه افتتاح این بنای آموزشی ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز که در سراسر استان پا به پای اداره کل نوسازی مدارس برای آبادانی و زدودن محرومیت از چهره مدارس بویژه در روستاها از هیچ تلاشی فروگزاری نمی کنند، اظهار داشت: این بنای آموزشی توسط خانواده لونی به یاد مرحومه پروین اکبری و مرحوم محمدرضا لونی با ۳۷۸ متر مربع زیربنای آموزشی شامل ۶ کلاس درس و سه اتاق جهت استفاده به عنوان دفتر، انبار و آبدار خانه با نظارت بنیاد خیریه خواجه نصیر طوسی طی مدت ۱۸ ماه ساخته شد و تجهیز بنا را اداره کل نوسازی مدارس بر عهده داشته است.

شهرستان رودان دارای ۲۰۳ بنای آموزشی با جمعیت بیش از ۲۴ هزار نفر دانش آموز است که ۱۵ هزار نفر در دوره ابتدایی مشغول به تحصیل هستند و با افتتاح این بنای آموزشی بیش از ۳۰۰ دانش آموز دختر و پسر از فضا و امکانات ایمن و استاندار در روستای کُمیز رودان برخوردار شدند.

 در حال حاضر شهرستان رودان ۴۱ آموزشگاه تخریبی دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولین و یاری خیرین مدرسه ساز در این زمینه است.

 

پایان پیام/۸۸۰۵۹

منبع: فارس
شناسه خبر: 925370

مهمترین اخبار ایران و جهان: