نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 17:49

دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان در ۹۰ رشته پذیرش دانشجو دارد

زنجان- دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان گفت: دانشگاه علمی‌کاربردی استان، بهمن ماه امسال در ۹۰ رشته شامل مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، میرنریمان یوزباشی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری که در دانشگاه علمی کاربردی استان با بیان اینکه دانشگاه علمی‌کاربردی استان، بهمن ماه امسال در ۹۰ رشته شامل مقاطع کاردانی و کارشناسی پذیرش دانشجو خواهد داشت، گفت: امسال ظرفیت پذیرش دانشجو این دانشگاه، ۵ هزار و ۴۶۴ نفر بوده که ۴ الی ۱۴ دی‌ماه در مقطع کارشناسی و ۷ الی ۱۷ دی‌ماه نیز در مقطع کاردانی دانشجو پذیرش خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان، افزود: اکنون ۱۴۲ رشته در حال اجرا بوده که ۷۶ رشته کاردانی و ۴۶ رشته کارشناسی است و ۲۸۸۶ دانشجو در دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۵۵۰ نفر مقطع کاردانی و یک هزار و ۳۳۶ مقطع کارشناسی هستند.

رئیس دانشگاه علمی‌کاربردی استان زنجانگفت: ۸۱۲ مدرس در دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان و ۵۰ درصد مدرسان این دانشگاه با توجه به شناور بودن برخی رشته‌ها (اشباع شدن بازار) فعالیت ندارند ولی در کنار دانشگاه به فعالیت‌های پژوهشی می‌پردازند.

یوزباشی افزود: دانشگاه علمی و کاربردی زنجان دبیرخانه کار گروه چالش های آموزشی را عهده دار شده و تمامی موارد از استان ها به این دانشگاه ارجاع می شود که در این خصوص کارگروهی زیر نظر معاونت آموزشی کارگروهی تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علمی و کاربردی استان مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: کارگاه برنامه ریزی درسی بصورت منطقه ای با حضور استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و زنجان که منطقه سه دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور هستند, برگزار شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 936470

مهمترین اخبار ایران و جهان: