نیوز سیتی!
28 آذر 1401 - 00:39

تقابلی بین حوزه و دانشگاه نیست/تلاش برای شکست ابهت حوزه و دانشگاه

اردبیل - رئیس حوزه علمیه استان اردبیل گفت: در حال حاضر هیچ تقابلی بین حوزه و دانشگاه وجود ندارد و در این مسیر وحدت و همدلی حاکم است.

حجت الاسلام مهدی نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در مراحل مختلف همگرایی بیشتر را بین دو نهاد علمی و پژوهشی شاهد هستیم که در سایه این همکاری‌ها رویش‌های جدیدی را در حوزه علمی و پژوهشی شاهد هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط و تعامل آنچه که بیش از همیشه نمود یافته است مشارکت اساتید دانشگاه‌ها و حوزه است که در مسیر تربیت نسل آینده و انجام رسالت تاریخی خود گام‌های مؤثری برداشته اند.

رئیس حوزه علمیه استان اردبیل ادامه داد: دشمنان با طراحی و برنامه ریزی در چهار دهه اخیر سعی کردند تا بر این وحدت و همگرایی لطمه وارد کنند و به نوعی ابهت حوزه و دانشگاه را بشکنند در حالی که در سایه نیروهای بصیر هر دو جبهه بخش عظیمی از این ترفندها و توطئه‌ها خنثی شده است.

نوروزی گفت: در این مقطع حساس نیز که دشمن در فضای مجازی تبلیغات سو و منفی علیه روحانیون و جبهه انقلاب به راه انداخته است باید با آگاهی و بصیرت بیشتر عمل کرد تا دانشگاه‌ها به عرصه عناد و ستیز با نظام تبدیل نشوند.

وی یاد و خاطره مرحوم آیت الله مفتح را گرامی داشت و افزود: رویش‌های خوبی در این حوزه به وجود آمده که باید قدر آن را بدانیم و بیش از هر زمان دیگر بر تقویت مؤلفه‌های وحدت و همگرایی حوزه و دانشگاه تاکید داشته باشیم.

رئیس حوزه علمیه استان اردبیل با قدردانی از همراهی خوب آموزش و پرورش با حوزه علمیه در بکارگیری نیروهای توانمند در قالب طرح امین بیان کرد: انتظار می‌رود در دانشگاه‌ها نیز با اجرای چنین طرح‌ها و برنامه‌هایی زمینه و بستر تحول روحی و فکری دانشجویان در مسیر تعالی آموزه‌های دینی فراهم آید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 919070

مهمترین اخبار ایران و جهان: