نیوز سیتی!
22 آذر 1401 - 21:42

طرح بهار بندگی در مدارس کردستان آغاز شد

سنندج- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از آغاز طرح بهار بندگی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، حجت‌الله نریمانی اظهار داشت: طرح بهار بندگی برای دانش‌آموزان پسر پایه‌های هفتم و هشتم متوسطه اول و دانش‌آموزان دختر پایه سوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

وی یادگیری و آشنایی دانش‌آموزان با وظایف و واجبات شرعی و تقویت باورهای دینی، ترویج و نهادینه‌سازی توسعه فرهنگ نماز و ایجاد خاطره‌ای شاد و ماندگار از تشرف به سن تکلیف را از مهمترین اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان با اشاره به گام‌های اجرایی این طرح گفت: توجیه آموزگاران و دبیران، تشکیل جلسه هیأت اندیشه‌ورز نماز در مدارس، برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی اولیای دانش آموزان، محاسبه و مشخص کردن تاریخ ورود به سن تکلیف دانش آموزان و ثبت در سامانه «نورینو» از گام‌های اولیه اجرای این طرح است.

نریمانی آغاز فرآیند آموزش عملی نماز و احکام توسط آموزگار پایه دوم ابتدایی دختران و دبیر تفکر و سبک زندگی و معلم دینی دانش آموزان پایه هفتم پسران از درس مربوطه با استفاده از محتوای رمزینه درس، استفاده از قالب‌های گوناگون از جمله هنری، ادبی، فن آورانه و ظرفیت اولیا، همکاران، دانش آموزان مستعد و شاخص را از دیگر گام‌های اجرایی اعلام کرد.

وی یادآور شد: برگزاری نظام‌مند و هدفمند مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزان، عضویت دانش آموزان، فرهنگیان و والدین در کانال جشن تکلیف شبکه شاد برای استفاده از محتواهای آموزشی، مستندسازی فعالیت‌ها و ارائه آن در سامانه‌های مربوطه و آزمون و بررسی صحت قرائت نماز دانش آموزان از دیگر گام‌های اجرایی این طرح است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 909426

مهمترین اخبار ایران و جهان: