نیوز سیتی!
05 دی 1401 - 00:41

جزییات لایروبی و توسعه اسکله بهمن در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: ۵۵۰ میلیارد ریال برای عملیات لایروبی حوضچه اسکله بهمن اختصاص یافته تا بتوانیم زمین بهره برداری مطلوب از این اسکله با موقعیت منحصربفرد در خلیج فارس را فراهم آوریم.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، افشار فتح الهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امروز از انجام مراحل پایانی اجرای لایروبی اسکله بهمن قشم و تکمیل طرح توسعه این اسکله با هدف افزایش ظرفیت این اسکله خبر داد. 
 
وی افزود: عملیات لایروبی حوضچه اسکله بهمن با اعتبار 550 میلیارد ریال توسط یکی از بهترین پیمانکاران این حوزه در حال انجام است. 

فتح الهی ادامه داد: با اتمام عملیات لایروبی اسکله بهمن طی دو ماه آینده، طرح توسعه این اسکله به اتمام رسیده و با افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها، آماده بهره برداری می شود. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرح توسعه بندر بهمن به طول ۳۶۰ متر و یک رمپ رو رو برای پهلوگیری همزمان شناور‌های پنج هزار و ۱۰ هزار تنی، عنوان داشت: هدف از اجرای طرح توسعه بندر بهمن، علاوه بر پهلوگیری همزمان هفت لنج باری جدید، فراهم کردن شرایط پهلوگیری شناورهایی با تناژ 10 هزار و پنج هزار تُن و افزایش ظرفیت پهلوگیری شناورها از 7 به 14 فروند است. 

وی گفت: اجرای عملیات لایروبی، احداث سپرهای فلزی، احداث اسکله ها و ایجاد حوضچه مناسب و ایمن با هدف تسهیل در پهلوگیری شناورهای بزرگ به عنوان بخشی دیگر از اهداف این پروژه مهم در منطقه آزاد قشم بودند که مراحل پایانی اجرای آنها درحال انجام است. 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: تسریع در تخلیه و بارگیری کالا، افزایش واردات و صادرات کالای فعالان اقتصادی در قشم از مهمترین اهداف اجرای این طرح بزرگ در اسکله بندر بهمن است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 934370

مهمترین اخبار ایران و جهان: