نیوز سیتی!
18 مرداد 1402 - 19:11

خبرنگاران متعهدانه‌تر به رسالت و وظایف خطیر خود بپردازند

شهرکرد_سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: خبرنگاران تاریخ تحولات ۴٠ سال اخیر را مرور کنند تا دقیق‌تر، واقعی‌تر و متعهدانه‌تر به رسالت و وظایف خطیر خود بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف ظهر چهارشنبه در آئین پاسداشت روز خبرنگار که با حضور اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شد بابیان اینکه رسالت خبرنگاران بسیار سنگین است، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر هرچه خبر منفی‌تر باشد، بُرد بیشتری دارد و این امر از آسیب‌های جدی حوزه خبری است.

وی با بیان اینکه اگر خبری کاملاً با مبانی دینی و عرفی مغایرت داشته باشد تمام فضای مجازی را در برمی‌گیرد، افزود: پشت این داستان جریاناتی هستند که جامعه را تشریح کرده و بررسی می‌کنند که چه موضوعی موجب شادمانی و یا ناامیدی جامعه می‌شود.

سردار شریف جریان سازی در خصوص خشک شدن دریاچه ارومیه را سوژه‌ای برای شکستن اقتدار جمهوری اسلامی و زیر سوال بردن توانمندی مسئولان کشور دانست و تصریح کرد: در طول ۸٠٠ سال گذشته در دنیا چندین دریاچه خشک شدند و این تغییرات اقلیمی خاص ایران نیست بلکه سوژه‌ای برای زیر سوال بردن توانمندی‌های نظام بود.

وی خاطرنشان کرد: درعین‌حال بر اساس آنچه مسئولین و کارشناسان اعلام کرده‌اند باوجودآنکه تبخیر در این تابستان بسیار شدید است و ممکن است شرایط دریاچه ارومیه تا پاییز از این هم بدتر شود اما از اواسط پاییز بارندگی‌ها مجدداً آغازشده، تبخیر کاهش پیدا می‌کند و درنتیجه دریاچه خشک نخواهد شد.

مسئول روابط عمومی کل سپاه بابیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی علم و توانمندی مهار آب را نداشتیم و سدسازی توسط کشورهای دیگر انجام می‌شد، گفت: اما اکنون ایرانیان به‌عنوان پیمانکاران سدسازی در دیگر کشورها در حال فعالیت هستند.

وی بابیان اینکه اگر خبری کاملاً با مبانی دینی و عرفی مغایرت داشته باشد تمام فضای مجازی را در برمی‌گیرد، افزود: پشت این داستان جریاناتی هستند که جامعه را تشریح کرده و بررسی می‌کنند که چه موضوعی موجب شادمانی و یا ناامیدی جامعه می‌شود.

وی بابیان اینکه تا پیش از انقلاب اسلامی علم و توانمندی مهار آب را نداشتیم و سدسازی توسط کشورهای دیگر انجام می‌شد، گفت: اما اکنون ایرانیان به‌عنوان پیمانکاران سدسازی در دیگر کشورها در حال فعالیت هستند.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: دشمنان، جنگ هشت‌ساله و گروهک‌های تجزیه‌طلب را بر کشور تحمیل کردند اما این کشور امروز در اوج اقتدار قرار دارد و برای امنیت مردم خود به‌ویژه خطه کردستان، شهدای زیادی تقدیم کرده است.

خبرنگاران وظیفه‌دارند راهبرد داشته باشند

وی در ادامه با تأکید بر اینکه خبرنگاران وظیفه‌دارند راهبرد داشته باشند و جریان سازی کنند، گفت: اگر خبرنگاران راهبرد نداشته باشند در راهبرد دشمن نیز نباید قرار گیرند لذا لازم است خبرنگاران آموزش ببینند، کار حرفه‌ی انجام دهند و تاریخ تحولات ۴٠ سال اخیر را نیز مرور کنند تا دقیق‌تر، واقعی‌تر و متعهدانه‌تر به رسالت و وظایف خطیر خود بپردازند.

سردار شریف با اشاره به اینکه سردمداران جریان‌های ضدانقلاب در چهل سال اخیر هنوز در میدان دشمنی با انقلاب، نظام و ملت شریف و قهرمان حاضرند، تأکید کرد: مردم ایران هوشمند و فهیم هستند در اغتشاشات سال گذشته مردم کشور زمانی که متوجه شدند سردمداران اغتشاشات چه کسانی هستند و این افراد می‌خواهند مردم را نجات دهند، هوشمندانه عمل کردند زیرا مردم، خائنان را از خادمان تشخیص می‌دهند.

وی با اشاره به تلاش رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه ایرانی گفت: این افراد فارسی صحبت می‌کنند اما به سرزمین خود خیانت می‌کنند.

سردار شریف با تأکید بر اینکه دشمن سه راهبرد مشخص برای دشمنی با کشور دارد، اضافه کرد: اولین راهبرد القای پشیمانی از انقلاب است، دشمن می‌داند ۵۵ میلیون نفر از نسل جوان ایران دفاع مقدس را ندیده‌اند و آن‌ها از این شکاف نسلی استفاده کرده و تلاش می‌کنند جوانان را از انقلاب ناامید کنند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه ادامه داد: گزاره‌های خبری دشمن این است که القا کند کشور درگذشته وضع خوبی داشته و مستشاران آمریکایی منابع را برای پیشرفت کشور حفظ می‌کردند. درحالی‌که ایرانیان می‌دانند که چه سال‌هایی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها منابع کشور را غارت کردند ولی ایران این منابع را از حلقوم آن‌ها بیرون آورد.

سردار شریف تصریح کرد: راهبرد دوم دشمنان این است که القا کنند شرایط مردم امروز بحرانی بوده و افتخار مردم این است که بعد از ۴۵ سال، تصمیم‌ها در مورد کشور نه در خارج مرزها بلکه در داخل کشور گرفته می‌شود. چه افتخاری بالاتر از اینکه در اوج فشار دشمن، از دیگر کشورها برای درمان و خدمات پزشکی به کشور ما مراجعه می‌کنند و امروز قاطبه مردم ما از نعمت آب و برق و گاز برخوردارند.

تأمین امنیت مهم‌ترین مؤلفه سنجش قدرت کشورهاست

سخنگوی سپاه با اشاره به اینکه تأمین امنیت مهم‌ترین مؤلفه سنجش قدرت کشورهاست، توضیح داد: امروز ایران اسلامی نه‌فقط امنیت خود بلکه امنیت کشورهای دوست و دوستدارانش را نیز تأمین می‌کند.

مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی راهبرد سوم دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی را زیر سوال بردن دستاوردها دانست و افزود: آنان تلاش دارند که امید مردم را به ناامیدی مبدل کنند زیرا خوب می‌دانند ملتی که نسبت به آینده ناامید باشد سقوط می‌کند.

سردار شریف بابیان اینکه شرایط امروز ما با مقطع قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست، تأکید کرد: در گام دوم انقلاب، به فضل الهی جهش‌ها و گام‌های بلندی در بسیاری از حوزه‌ها خواهیم داشت. دشمن تلاش دارد تا نیروی جوان را ناامید کند و در چنین فضایی رسالت خبرنگاران این است که امیدآفرینی کنند و این راهبرد را فراموش نکنند.

وی خبرنگاران را شهید باکری‌ها و کاظمی‌ها و سلیمانی‌های امروز در عرصه تقابل با دشمنان هستند، بیان کرد: دشمن در حوزه برخورد سخت با ما سرخورده و پشیمان و امروز هم خود را ناتوان می‌بیند و در این راستا تصور می‌کند ابزار لازم را نیز دارد اما مردم فهیم، هوشمند، هوشیار و دشمن‌شناس ما را نمی‌شناسد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1434426

مهمترین اخبار ایران و جهان: