نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 10:06

باید هدف قیام نهضت امام حسین (ع) را عمیقا بفهمیم

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ما برای امام حسین (ع) جان می‌دهیم و گریه می‌کنیم، گفت: باید هدف قیام نهضت امام حسین (ع) را عمیقا بفهمیم و بدانیم که وی برای احیا دین جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام مصدق، معاون اول قوه قضائیه در جمع عزاداران زینبیه اعظم زنجان ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار کرد: دشمنان امروز در دنیا می‌خواهند که به قرآن توهین کنند، اما نمی‌دانند که مردم ایران هزاران شهید برای حفظ کلمه قرآن می‌دهند.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: ماه محرم فرصت بسیار خوبی برای تببین احکام، اصول، فروع دین است.

وی با طرح این سوال که چه شد که پسر پیغمبر را کشتند؟ ادامه داد: شما تصور می‌کنید کسانی که پسر پیغمبر را کشتند نماز نمی‌خواندند، روزه نمی‌گرفتند، برخی از آنها نماز شب اقامه می‌کردند ولی با این حال امام را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام مصدق اضافه کرد: یکی از مسایل بسیار مهم جامعه ما امروز درک همین مساله است، چون گاهی تاریخ تکرار می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: اعتقاد من این است شما که امروز در این مجالس شرکت می‌کنید اعتقاد شما به امام و علی(ع) و پیامبر که حسین(ع) را ندیده‌اید بیشتر از اصحاب پیامبر است و به این شک نکنید.

وی گفت: شما امروز در آمادگی کامل هستید و این آمادگی را در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم از خود نشان داده‌اید.

مصدق افزود: مردم آگاه باشید امروز اتاق مطالعه دشمن ۲۴ ساعته کار می‌کند و دشمن می‌خواهد روحیه شهادت و ایثار و همین روحیه شما که در این مجالس حضور پیدا می‌کنید را به هر نحوی بگیرد، ما یک کشور شیعه هستیم، می‌خواهند به اعتقادات ما دست ببرند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به فلسفه نهضت قیام امام حسین(ع) ادامه داد: حداقل ۵ تحلیل برای این موضوع نوشتند، بهترین تحلیل که حتی آن هم غلط است این است که امام حسین(ع) می‌خواست امر به معروف و نهی از منکر کند، اما نمی‌دانست که می‌خواهد شهید بشود.

وی اضافه کرد: اساسا منافات ندارد، امام حسین (ع) برای احیای دین، امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، در عین حال می‌دانست شهید می‌شود.

حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه ما برای امام حسین (ع) جان می‌دهیم و گریه می‌کنیم، افزود: باید هدف قیام نهضت امام حسین (ع) را عمیقا بفهمیم و بدانیم که وی برای احیا دین جان خود را از دست داد.

وی تاکید کرد: دین خدا هر جا متزلزل شد باید آماده باشیم.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1408270

مهمترین اخبار ایران و جهان: